FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Men!!!
Enda anledningen att butiker inte får ta ut avgiften synligt från kunderna är att då ser kunderna vad det kostar och kommer att protestera mot skyhöga avgifter. Nästan alla butiker räknar med den "dolt" i priset och de som tjänar på det är kortföretag och banker. Här snackar vi kartellbildning så att det sjunger om det, den butik/webbutik som tar ut avgift blir av med rätten att ta betalt med kort, vilket kortföretag/bank det än gäller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Du redovisar väl inte för kunden hur mycket av kundens pris som är din lön, kontorshyra, kostnader för revisor eller redovisningsfirman, kaffe, städning m.m? Allt detta är ointressant för kunden, kunden får betala ett pris för produkten något annat är inte intressant. Jag blir själv störtförbannad när telefonsäljare säljer på mig ett telefonabbonemang som ska kosta 65 SEK/månad och när jag accepterat det så kommer det fram .... och så blir det 218 SEK/månad för själva fysiska kopplingen..... Jag blev bindgalen så jag höll på att spricka av ilska.... Jag som kund är intresserad att se ett totalpris för min produkt, jag vill inte veta vad leverantören har för inköpskostnader, för det kan ju inte jag ha någon nytta av i annat syfte än att försöka pruta ned priset för alla påslag som leverantören gör utöver sitt inköpspris är fullkomligt onödiga kostander om man ser det ur kundens perspektiv...... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Men skillnaden är att jag har möjligheten att göra det om jag skulle vilja. Vilket jag inte har när det gäller kortavgifter. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|