Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


debitera kunden för kreditkortsavgift

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-01, 12:32 #1
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Men!!!
Enda anledningen att butiker inte får ta ut avgiften synligt från kunderna är att då ser kunderna vad det kostar och kommer att protestera mot skyhöga avgifter.
Nästan alla butiker räknar med den "dolt" i priset och de som tjänar på det är kortföretag och banker.
Här snackar vi kartellbildning så att det sjunger om det, den butik/webbutik som tar ut avgift blir av med rätten att ta betalt med kort, vilket kortföretag/bank det än gäller.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-01, 19:19 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Kocken Visa inlägg
Men!!!
Enda anledningen att butiker inte får ta ut avgiften synligt från kunderna är att då ser kunderna vad det kostar och kommer att protestera mot skyhöga avgifter.
Nästan alla butiker räknar med den "dolt" i priset och de som tjänar på det är kortföretag och banker.
Här snackar vi kartellbildning så att det sjunger om det, den butik/webbutik som tar ut avgift blir av med rätten att ta betalt med kort, vilket kortföretag/bank det än gäller.
Det är bättrre för de flesta att räkn ainså mycket som möjligt i priset på det man säljer.

Du redovisar väl inte för kunden hur mycket av kundens pris som är din lön, kontorshyra, kostnader för revisor eller redovisningsfirman, kaffe, städning m.m?

Allt detta är ointressant för kunden, kunden får betala ett pris för produkten något annat är inte intressant.

Jag blir själv störtförbannad när telefonsäljare säljer på mig ett telefonabbonemang som ska kosta 65 SEK/månad och när jag accepterat det så kommer det fram .... och så blir det 218 SEK/månad för själva fysiska kopplingen..... Jag blev bindgalen så jag höll på att spricka av ilska....

Jag som kund är intresserad att se ett totalpris för min produkt, jag vill inte veta vad leverantören har för inköpskostnader, för det kan ju inte jag ha någon nytta av i annat syfte än att försöka pruta ned priset för alla påslag som leverantören gör utöver sitt inköpspris är fullkomligt onödiga kostander om man ser det ur kundens perspektiv......
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-05, 15:21 #3
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Kocken Kocken är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 148
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Du redovisar väl inte för kunden hur mycket av kundens pris som är din lön, kontorshyra, kostnader för revisor eller redovisningsfirman, kaffe, städning m.m?
Nej!
Men skillnaden är att jag har möjligheten att göra det om jag skulle vilja. Vilket jag inte har när det gäller kortavgifter.
Kocken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
avgift, kreditkort, kund, procent


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017