Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hamna i tidningen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-30, 10:25 #21
Erotainment Erotainment är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2008
Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ok, det är bra, kunderna måste komma i första rummet i alla lägen. Personal och leverantörer ska även de respekteras, men media är en extern part som inte är involverad. Men de kan ställa till ett himla liv om de visar den sidan....

Men se till att vara just på alla plan så är risken mindre att råka i trubbel... I synnerhet om du ägnar dig åt "moraliskt förfall" ... :-)

Gör inget som gör att du inte kan se dina barn och dina (fruar/män)/mamma/pappa/mormor/farmor/morfar/farfar i ögonen... Deta samtidigt som du besegrar Jantelagen.... Detta får väl bli Jantelagens Paradox....
Bra skrivet!

Och lite kul fast du kanske inte vet om det, kunderna måste komma först i alla lägen ;-)

Nä skämt åsido. Ägaren till en av den största telefontjänsterna inom sektorn i Sverige har instruerat sin kundjänst (vad det gäller fakturafrågor och liknade) att skicka vidare de svåraste fallen personligen till ägaren snabbt, för att bespara kundtjänsten de tuffaste samtalen. Det är smart. Ett tips om man vill benchmarka sig mot dom mest framgångsrika i branschen.
Erotainment är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 10:31 #22
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Har WN som tidsfördriv

Självklart kan insider eller annat "samhällsvetenskapligt" program välja att belysa precis vad dom vill som dom anser är moraliskt tvivelaktigt eller av någon annan anledning för att få höga tittarsiffror. Skadan kan alltså ske även om du kan både stämma tv bolaget/produktionsbolaget samt anmäla det till granskningsnämnden.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 10:33 #23
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Om din verksamhet är så ljusskygg att du vill dölja att du står bakom för kunderna så borde du nog inte driva tjänsten alls, det är ett grundläggande krav ur kundens synvinkekl att kunden kan komma i kontakt med de som står bakom en tjänst om de skulle ha klagomål att framföra.

Vi har sett många exempel på skumma personer som döljer sig därför att de lurar kunderna på ett elelr annat sätt...

Stå för det du håller på med elelr låt bli att starta tjänsten alls.
Nu finns det ju väldigt många tjänster där du inte kan komma i kontakt med någon ansvarig, ta spotify - finns ingen kontaktinfo på deras hemsida. Du kan inte kontakta någon på facebook om du vill komma i kontakt med någon ansvarig. Så det är inte bara "ljusskygga" som gömmer sig.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 10:54 #24
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Självklart kan insider eller annat "samhällsvetenskapligt" program välja att belysa precis vad dom vill som dom anser är moraliskt tvivelaktigt eller av någon annan anledning för att få höga tittarsiffror. Skadan kan alltså ske även om du kan både stämma tv bolaget/produktionsbolaget samt anmäla det till granskningsnämnden.
Sysslar man med en verksamhet som är fullt laglig, men anses moraliskt förkastlig av många, samt har hög snaskfaktor (diverse nämda TV-program verkar gilla att köra lite snask med jämna mellanrum) så kan det vara bra att ha en liten "mediastrategi" färdig om blir kontaktad.

Jag säljer porrfilm till exempel. Skulle någon reporter stå utanför min dörr, skulle jag svara att jag gärna ställer upp i en paneldebatt i TV tillsammans med andra som säljer porr, förslagvis med Jan Scherman, VD TV4, som äger Canal Plus. Eller varför inte Christina Stenbeck, Kinnevikskoncernen bakom TV 1000, CDON? Eller VD:n på Telia Sonera, som tjänar mest av alla på erotik i Sverige (provision på förmedling av premium sms, betalnummer osv).
Erotainment är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 11:32 #25
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av studiox Visa inlägg
Nu finns det ju väldigt många tjänster där du inte kan komma i kontakt med någon ansvarig, ta spotify - finns ingen kontaktinfo på deras hemsida. Du kan inte kontakta någon på facebook om du vill komma i kontakt med någon ansvarig. Så det är inte bara "ljusskygga" som gömmer sig.
http://www.spotify.com/se/about/contact/ hittar jag iaf tydliga kontaktuppgifter för kundtjänst.

Facebook är betydligt svårare, det håller jag med om, men jag har kontaktat dem flera gånger (abuse-rapport) och hafe dialog med dem flera gånger (affärsrelaterat) via mail.

Det klart att det inte finns en "Här är våran ägare, ring hans privata mobil mitt i natten" uppgifter.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 12:14 #26
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: Nov 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Vad hade programmet för infallsvinkel?
Att visa den "rätta" sidan av den här branschen eller försöka i alla fall.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 14:56 #27
W2Bests avatar
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2010
W2Best W2Best är inte uppkopplad
Medlem
W2Bests avatar

Reg.datum: Jan 2010
Det är väl ändå rätt attraktiv publicitet att bli omskriven i en stor tidning eller omtalad i ett stort TV-program. Då får fler upp ögonen för tjänsten.
W2Best är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 15:06 #28
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av W2Best Visa inlägg
Det är väl ändå rätt attraktiv publicitet att bli omskriven i en stor tidning eller omtalad i ett stort TV-program. Då får fler upp ögonen för tjänsten.
Risken är väl stor att det knappast gynnar ens företagsverksamhet framöver om man även driver mer "seriös" sådan.
Oläst 2010-03-30, 15:53 #29
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Citat:
Ursprungligen postat av W2Best Visa inlägg
Nåja, det beror väl helt på vad man sysslar med och vilka skrupler man har. Är "moraliska betänkligheter" av underordnad karaktär är det förstås inga problem, men tycker man det är trist om släkt, vänner och grannar uppfattar en som "Carl Serung Light", efter ett granskande reportage på TV, så kanske en tankeställare är befogad innan man ger sig in i sexbranschen.

Missförstå mig inte, de flesta i den branschen sköter nog sina kort så bra att de inte har det minsta att frukta. Det är få medier som gräver i sånt som ändå inte ger massmedial slagkraft. En liten (?) telefonsextjänst struntar dom i så länge det inte finns ett scoop.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 19:14 #30
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Jun 2004
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar

Reg.datum: Jun 2004
haha! tja vad ska man säga det är ganska lätt att bli utsatt för maffia reportrar som insider osv om man beger sig in i sex/porrbranchen vill jag lova. och de gör precis som de vill och jo de får hänga ut dig med namn och bild då ofta program som tex insider ägs av england andra regler där gällande personintegritet.

Ser redan löpsedeln " Unga tjejer luras in i telesexjobb tjänar 6000:- mån medan föredraget drar in miljoner" hahaha
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017