FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
En dum fråga men är ingen tekniker så hoppas någon kan ge mig råd Vill ha massa webshoppar med samma admin och bara olika templates för olika område Gillar då presta som jag har en shop i.Kan man då kopiera den befintliga shoppen och byta ut templeten,måste väl då lägga den kopierade shoppen i en ny databas eller hur kan man göra detta.Ska ha 100shoppar så det måste väl kunna gå att lösa? Några förslag??? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Börja göra en shop som fungerar och som du får intäkter på först.
Det komme rkräva så mycket energi av dig att du inte komme rklara att hantera 100 olika shoppas med olika inriktning. När du fått tillräckligt med kunder i en shop så kan du börja fundera på nästa steg.... Du bör nog börja med att skriva en affärsplan och göra lite marknadsundersökningar för att se var det finns stört möjligheter att få en lönsam webbshop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
det är bättre att ha EN shop som går bra istället för att behöva lägga energi på flera.
Finns det någon direkt orsak varför du behöver flera shoppar?! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Bör gå att lösa med t.ex. wordpress MUI, och sen "WP Shopping Cart" pluginet.
Men de gäller simpel shopp med t.ex.paypal/google checkout direkt betalning. Exempel på WP med shopping card, http://www.unlockhuawei.info/?page_id=7 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Jag har byggt denna funktionalitet själv men vad jag hört är Multishop på väg till Prestashop i en kommande version. Ingen aning om när det kommer dock.
Det borde inte vara några problem att lägga 100-200 arbetstimmar på att fixa det själv dock. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack Dan puhh 100-200 timmar på fixa det själv?Då får man veta hur och tyvärr är jag totalt okunnig så jag får väl slanta någon stjärna som kan det.Tack för tipset
ok nu hittade jag mer info tack vare ordet multishop,Tack igen Dan. Finns med Magento och verkar på G med presta. Senast redigerad av barje47 den 2010-03-28 klockan 15:45 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Magento stöder flera webbplatser, shoppar, språk, layouts med mer eller mindre gemensamt kundregister och lager out of the box. 0 timmars programmering.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|