| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Vad någon har för utbildning är väl mindre relevant som sagt var. Utbildning har inte någon direkt korrelation till vare sig intelligens eller främlingsfientlighet även om de med högre utbildning lyckligtvis tenderar att överlag vara mindre främlingsfientliga än andra. Man kan dock mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar utan att vara mer begåvad än majoriteten av befolkningen lika väl som man kan skippa högre utbildning helt trots att man hör till de översta 10 procenten.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-03-23 klockan 12:59 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Banned
|
Citat:
Senast var fotbollsspelaren Christians Wilhelmssons flickvän. "Oksana avslöjar hur hon tvingas bära abaya och inte får köra bil i Saudiarabien." Då kan man undra varför inte kvinnorna från islam klär sig som svenska kvinnor när svenskar kvinnor är mer eller mindre tvungna att klä sig som kvinnor från islam när man har flyttat dit, som i Oksanas fall. Om man nu inte vill få ett nackskott på torget eller få halsen avskuren av någon islamistisk fundamentalist som väldigt många muslimer är. Just det här är på väg att hända mer och mer. Var också ett annat fall där en muslimsk man fick skadestånd för att han inte hälsade på en kvinna vid en anställningsintervju. Om jag då söker arbete i Förenade Arabemiraten och det kanske är en kvinnlig chef och hon inte vill skaka hand med mig. Kan jag då kräva företaget på åtskilliga hundratusen för att dom kränker min religion? I Sverige hälsar vi igenom handslag som exempel. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | ||
|
|||
|
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Jag håller med. Utbildning är inte alls relevant, men jag ville bara upplysa personen om min utbildning eftersom att han bad om det. Men IB som jag gick på har faktiskt väldigt svåra intagningsprov och ännu svårare utbildning i högre nivå. Heriot-Watt har heller ingen enkel utbildning att gå igenom och det stämmer inte om att man mycket väl ta sig igenom de flesta utbildningar. Jag vill säga att det är enkelt att komma in på Heriot-Watt och alla kan plugga där, men det vore en stor lögn. Det är svårt att komma in och ännu svårare att stanna kvar. Sedan tänker jag inte kommentera om en person är lika smart utan utbildning som med... |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Efterlyst är väl dåligt jemförelse. Du kan inte få fram stastistik på vilka som begå brott, eftersom polisen få inte logga sånt. Efterlyst visa bara vilka som begå klumpiga brott, där man loggas på kameran.
|
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | ||
|
|||
|