FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Att de flyttar dig till andra servrar, med nya IP-adresser är väl knappast något fel? Det är inte ovanligt att kunder flyttas mellan kluster.
Hur såg de nya host-IP-adresserna ut för dina MySQL-inloggningar? Kanske var det IPv6-adresser som ju ser lite annorlunda ut än IPv4. För övrigt håller jag med Norman om att någon med "Jag spammar säkert"-status som klagar på ett företag känns lite skumt. Även om problemen mycket väl kan vara verkliga känns det som att någon registrerat sig enbart för att kasta skit på företaget i fråga... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Kallstarte eh? Nej men, jag har ingenting emot Loopia, deras support fungerar suveränt och det är inga problem att få fix på grejerna, men är man ute efter 100% stabilitet så kanske man antingen får ta till lite andra metoder.
Den nya värd-ip som sattes på mina inloggningar såg ut i stil med "195.81%", min teori är att tanken skulle vara att procenttecknet skulle fungera som en slags asterisk i och med att de ändrade ip-numren på domännamnen i samma veva, dock verkade inte det fungera just då. Skriver man bara ett procenttecken så går det att komma åt inloggningen från alla ip-nummer, någonting som jag inte kan minnas fungerade när jag skapade inloggningen för något år sedan i den gamla kontrollpanelen. Att domännamn byter ip-nummer är jag beredd på att det kan hända, men inte när man forcerat tvång på ip-värd på sina mysql-inloggningar (eller inte nämnt hur man går tillväga för att stänga av det). Med det sagt, ännu en gång. Loopia fungerar helt okej, jag har inte haft några andra problem med Loopia än de här... åtminstone inte lika stora, och då har jag ändå haft dem under ett par år. Deras support fungerar klanderfritt och kan fixa det mesta, så tro inte att jag bara är ute efter att kasta skit på dem. Sedan, bara för att jag råkar välja att klaga på Loopia det första jag gör kan jag hålla med om att det är lite "jag är arg och skriker om det"-varning, men faktumet kvarstår att jag en gång haft problemen, oberoende hur lite jag skrivit här tidigare. Jag är inte så mycket för hela det här med titlar och inbördes beundran, men klagomålen är inte tagna bara för att smutskasta loopia utan grund, så dra ner lite med anklagelselampan. Det kan ju finnas flera som haft liknande problem <.< Citat:
![]() Senast redigerad av Klibbnisse den 2010-03-15 klockan 11:35 Anledning: Kommenterar Erik lite lätt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() Så tror inte han reggat sig för den saken skull iaf. Senast redigerad av Sathack den 2010-03-15 klockan 11:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Precis de jag reagerade på också, du måste väl ha fått något mail?
Nu ska ja gnälla lite också, Binero gjorde samma sak med mig, ja fick inget mail, de låg inget i spammappen heller, ja hade helt enkelt inte fått något. De gjorde att min sajt låg nere 1½ dag (då ja inte hade tillgång till dator), de kändes som en katastrof. Nu är ja superkär i Binero, men värt att påpeka. De är ju inte bara Loopia som gör fel, och alla gör fel någon gång, de är bara så, vi är alla människor ![]() Ja tycker att dom små felen Binero och Loopia gör (För de är inte stora och superallvarliga fel) väger dom upp med super-support, bra priser och skapligt fin up-time ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|