Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Feedback på piclair.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-06, 22:56 #1
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar

Reg.datum: May 2008
Jag har lite problem med sidan i Firefox (Mac OSX 10.5) med flash-blocker
När jag klickar på flashikonen för att se flashinnehållet så börjar den att ladda ner filen istället för att visa den. Har aldrig varit med om det tidigare. Dessutom ligger Mac-ikonen för nerladdning av programmet under iPhone istället för bredvid Windows-ikonen

Click for full size - Uploaded with plasq's Skitch

I Safari utan flashblockerare fungerar det utan problem och där ligger ikonerna på rad

Sidan/sidorna är föredömligt enkla och rena
Undrar lite över att båda "learn how", båda hur det funderar och att man kan dela på Twitter ... går till samma sida och instruktionsfilm
Annars är instruktionsfilmen för Mac bra - inte bara pedagogiska utan också lite lockande (Jo, jag laddade ner och installerade programmet)
Reklamen ... Jo, jag står ut med "kontaktsidor" och kan förstå varför men det påverkar dock synen på tjänsten

Sidan för uppladdade bilder är även den enkel och ren
Snyggt att standardinställningen för att visa/inte visa i galleriet är att inte visa
Här undra jag om man inte ska hjälpa folk med vilken länk de ska välja om de ska dela på Twitter, facebook etc.
Kanske även en utveckling till att göra en förkortad URL för Twitter etc
Får väl även säga att det är snygg att det inte kommer med reklam när man klistrar in en bild i forum och att länken är föredömligt kort. Men kanske kan översta från Skitch vara något att tänka på ...
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017