FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Tur som det var så kontaktade VD:n mig först innan några avtal undertecknades, tydligen hade avtalet gjort att vi fått betala retroaktivt "RIPE avgifter" för dessa ip-serier för något som vi aldrig nyttjat eller ens velat ha. Bondfångeri? Firman i fråga hade vi endast haft kontakt med förut genom att vi begärt offert för leverans av kapacitet, då hade dom helt enkelt gått begärt IP-serier från RIPE i vårat namn :S Outar nog inte namnet, men det kändes väldigt oseriöst att komma samma dag som ipnuffror ska sägas upp och säga hur viktigt det är att det ska skrivas under. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Hur som helst så har Ripe ändrat reglerna och tar betalt för utdelade nät. Detta är alldeles nytt. Om det skett en missuppfattning mellan er och bolaget som ni tog in offert ifrån så tycker jag inte det känns oseriöst, och visst handlar det inte om många hundralappar? Troligen har de bara gjort en miss och trodde ni använde nätet. Det hade ju tvärtom varit katastrof om de lämnade tillbaka era IP-addresser och ni faktiskt använde dom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Borde finnas en separat sektion för "Är X nere?". |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med, men förstår inte hur den kunde glida in på "bluff-fakturor från ett helt annat okänt företag"...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Det är lätt att ge garantier när man knappt behöver betala för dom... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Visst förstår jag kunder som blir sura och besvikna när det inte fungerar, men jag tycker man måste förstå FS-Data, jag tror saker bara kommer att bli bättre efter detta för de kunder de har, är helt säker på att dom kommer att göra sitt bästa.
Och mitt råd till teknikerna på FS-Data framöver, är att försäkra sig att brandväggarna är stateful, dvs kan köra limit på states. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon som upplevt problem idag? Framförallt VPS? Står inget under driftstatus men hört att det skulle vara väldigt segt etc.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|