FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
När någon försöker sälja in en tjänst till mig som är "gratis" så utgår jag ifrån att personen försöker lura mig, eller i bästa fall bara berättar halva sanningen.
Nu säger jag inte att jag tror att du försöker lura någon. Absolut inte. Men som andra nämnt i tråden så måste du ge en bättre beskrivning av hur tjänsten fungerar och hur hela kedjan är uppbyggd. När inte provisioner eller priser nämns i klartext så utgår jag som kund ifrån att tjänsten är svindyr. Dvs att om jag beställer kodknackning för ett visst belopp så kommer häften att försvinna på vägen (i dina fickor). "Tjänsten är kostnadsfri för dig som kund och finansieras genom våra avtal med leverantören." Mycket mer än så behöver det inte stå. En kort förklaring är bättre än ingen förklaring. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
[QUOTE=Gustav;20344991När inte provisioner eller priser nämns i klartext så utgår jag som kund ifrån att tjänsten är svindyr. Dvs att om jag beställer kodknackning för ett visst belopp så kommer häften att försvinna på vägen (i dina fickor).[/QUOTE]
Det är ju så det är ![]() Du kommer ju ändå att få din kod för det pris du har satt själv. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
I got your point
![]() I dagsläget behövs det inte fler uppdrag iaf för fått in mer uppdrag nu än vad det finns programmerare till. Så behöver alla programmerares hjälp här. Några som behöver jobb? Maila mig med era kunskaper, vad ni gjort osv. Det flesta är kunder som testat oss tidigare. De är nöjda med den service de får så de kommer tillbaka. Något jag är i behov av nu är folk som kan ta sig an längre uppdrag som ligger på 2-3 månader. Har några såna jag behöver folk till. Hör av er! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
jag antar att ni fokuserar på janne svensson som är 45 och behöver en hemsida till sin rörmokarfirma? det är knappt att jag litar på escrow punkt com med all dess historik, än mindre detta.
sorry om jag låter pessimistisk, men jag ger dig bara min feedback |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ishole: De må va sent och jag är trött men jag fattar inte? Du litar inte på att vi kan hitta en bra person till företagen eller litar du inte på att vi kan fixa in kunder till programmerare?
Men du är iaf välkommen att testa tjänsten om du behöver en sajt ![]() Men massa grym feedback av er övriga här som kommit med konstruktiv kritik ![]() Senast redigerad av Sweden-mn den 2010-03-12 klockan 01:13 Anledning: tillägg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Banned
|
Kan man enkelt förklara det som att ni är ett bemanningsföretag eller liknande?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Som många andra tycker jag också att det känns fel att skriva att det är gratis. Man blir misstänksam. Skriv att det ni tjänar på är att ni får provision från programmeraren eftersom ni har förmedlat uppdraget.
För kunder som inte har koll på vad olika uppdrag borde kosta kanske ni kan ge kunden förslag på vad en rimlig kostnad är (efter att kunden har specificerat så noga som möjligt vad som önskas). Det är möjligt att ni redan gör det, men det framgår inte på sidan. Jag hittade inte heller något formulär för att skicka in specifikation av jobbet. Tjänsten borde helt klart ha en egen domän. Angående blogginlägget tycker jag att det är bättre att skriva "dom" än att blanda ihop "de" och "dem". |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om målgruppen är oerfarna beställare så behöver man nog betydligt mer "ifyllnadsstöd" för att formulera uppdraget på ett korrekt sätt.
Jag har en gammal sida med liknande tänk sedan många år tillbaks som du kan kika på och hämta inspiration från ur funktionell synpunkt. http://verimentor.se/uppdrag.asp Jag har lagt upp ett antal comboboxar så kunden/beställaren kan välja färdiga texter för val av avtalsform, kompetesbehov m.m. men jag tycker det skulle vara en lista på "funktioner" som man kan kryssa för om man vill ha och sedan borde varje levantör kunna gå in och ange ett pris på just den specifika funktionen alternativt at tman kan ha "färdiga" mallar för vad det kan tänkas kosta från olika leverantörer. Men min enkla sida är inte direkt inriktad på "webblösningar" utan mer generell. Borde gå att utvckla så beställaren tvingas specificera den funktion de vill ha på ett standardiserat sätt, så att flera leverantörer sedan kan gå in och lägga bud på detta på ett enkelt och effektivt sätt. Ungefär som man gör på RentACoder, fast bättre för de har en usel rutin för att specificera funktionaliteten, som inte alls är särskilt standardiserad utan en oerfaren beställare kan lägga in vilken skitspec som helst. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej alla
Tack för all feedback. Jag har nu bestämt att göra om hela 360vision och tjänsten om detta kommer vara betydligt mer detaljerad. Förklara varför det är gratis, ge referenser, mer fakta osv, en beställningsruta osv. Tror det kan bli riktigt bra. Tack Conny, ska kika på det ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|