FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag blir väldigt misstänksam av beskrivningen. Framförallt för att det är gratis. Att lösa den förmedlingsuppgiften tar tid och ingen vill jobba gratis, speciellt inte på sikt. Jag skulle snarare förvänta mig att ni försvinner med mina pengar. Förklara vad du själv vinner på hela konceptet.
Dessutom kräver det hela att kunden har en rimlig uppfattning om kostnad. Om jag inte har blekaste aning är det svårt att avgöra vad jag är villig att betala. Jag hade gärna köpt en ny ferrari för 10 000 kr - men det är inte möjligt. Jag hade på samma sätt gärna betalat 100 kr för en omfattande webbplats, men det är inte heller speciellt sannolikt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Sedan tycker jag att du skall öka radavståndet lite. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Ser intressant och bra ut, men jag gillar inte riktigt: "Vi tar inte ens betalt för det." Personligen ryggar jag tillbaka när jag läser det, betalt måste man ha och man vill gärna veta ungefär hur mycket man i slutändan betalar extra.
Och detta säger jag fastän jag själv driver en massa tjänster som är helt gratis och på många tjänar jag ingenting. För den vanlige svensson som använder lite webbtjänster här och där är detta inget problem, man förväntar sig mycket gratis och att inte behöva betala något och har ingen begrepp över prismodeller alls, och den dag man lägger till en liten extra betaltjänst så säger svensson, jaså är det inte gratis nu längre, måste ni ha betalt också? Men när det gäller folk i branschen är det helt annorlunda, och som sagt, det bästa känner jag att ni skriver att ni tar en viss procentsats i provision så skulle iaf jag känna mig lungnare. Senast redigerad av Danielos den 2010-03-03 klockan 09:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() Skämt åsido så är jag enig, det skadar inte att skriva att du tar ut en procent eller fast kostnad för rekryteringsarbetet. Hade varit konstigt om du INTE gjort det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Ni kanske har rätt. Får kanske lägga till att vi tar ut en kostnad av konsulten och inte av kunden.
Marcuslind: Skulle inte säga att förmedlningen "kostat" dem 2000kr utan att konsultet fått 2000kr mindre för han slapp finna uppdraget själv. Det är ju samma sak med vår annonsförsäljning. Vi sköter annonsförsäljnnigen åt flera stora sajter och varje gång vi säljer en annons så tar vi ut en %. Det blir ju sajten som tjänar x % mindre för vi sålde den istället. Vi tar ju inte ut något extra avgift av annonsören, så det blir ju inte dyrare för dem. Så vår "sökning" är gratis men vi tjänar ändå pengar på den. Men ska kika mer på det ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker du ska formulera om det så att det framgår att du tar betalt, men att det aldrig överstiger kundens budget.
Om jag har en sajt jag vill ha utvecklad, och jag har värderat sajten till 100 tkr, så anlitar jag dig/er, med min budget på 100 tkr, så är det skit samma om du fixar nån som gör jobbet bra för 5 tkr eller 97 tkr. Huvudsaken är att jag blir nöjd. Därför bör du inte ange din provision, eftersom den kommer att vara olika. Alternativet är att du anger din provision (säg 2 tkr) och så letar du på en utvecklare åt mig, som tar 5 tkr, och så får jag betala 7 tkr. Men då blir det ju väldigt svårt att säga kostnadsfritt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Kan man in skriva något i stil med att som kund betalar du ingenting för tjänsten - du får förslag på konsulter och vad de begär. Det är konsulterna som betalar för att delta och på det sätt kunna koncentrera sig på vad de är bra på och inte vara ute och ragga kunder.
Nej, inte med det språket men andemeningen hoppas jag framgår Procentsatser och liknande tror jag att man ska unvika at ange - folk vet oftast inte vad försäljning kostar |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Får ser hur jag gör med kostnaden.
Vad tror ni om att bygga en helt egen sida för denna tjänst som inte ligger på 360? Då med en startsidan, lite undersidor där man kan ha mer fakta och en faq osv. Kanske beställningsformulär osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Om jag vill ansluta en sajt till ert annonsnätverk, hur gör jag då?
Hittar ingen info om det på sidan |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|