Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ångerrätt på internettjänster

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-02-25, 15:34 #4
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 564
Du säljer en tjänst så du kan luta dig mot Distansavtalslagen, kap. 2, § 4, punkt 1. Om kunden uttryckligen gett sitt samtycke till att du påbörjar tjänsten så finns det ingen lagstadgad ångerfrist. Du har alltså lagen på din sida i ärendet, och det ser även ut att stå detta i ditt avtal (inte för att det senare behövs - du behöver överhuvudtaget inte nämna ångerfrist för tjänster där det saknas sådan).

För säkerhets skull, inför framtida ärenden, kanske du vill förtydliga texten ännu mer, till exempel att "Kund går med på att leverans av tjänsten påbörjas omedelbart vid beställning. Det finns ingen ångerfrist, och inga pengar betalas tillbaka efter att beställningen lagts".
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017