Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Nu börjar det mer likna pajkastning och sandlåda, än en seriös diskussion. Men jag försöker mig på ett lite längre och utförligare inlägg, så ingen tror att jag bara sitter och tjafsar bara för att vara störig. Det är just genom sådana här diskussioner vi kan undanröja den mystik som omger begreppet "cloud".
|
Varför tycker du att det liknar pajkastning och sandlåda, än en seriös diskussion? Jag anser personligen att diskussionen är både givande och seriös, ta en titt på wn generellt så hittar du otroligt mycket som är betydligt oseriösare.
Men kan du egentligen förvänta dig något annat än att det skär sig och blir problem i diskussionen? I mitt första inlägg rekommenderar jag "klustrat webbhotell" och där KristianE även håller med att "klustrat webbhotell" kan vara att tänka på. Eftersom jag hävdar att ett "klustrat webbhotell" är ett webbhotell så är det väl inte så konstigt att diskussionen blir konstig och spänd när du bara rätt upp och ner säger: "Webbhotell hade jag nog inte övervägt överhuvudtaget..." Du kör ju helt över mitt förslag om "klustrat webbhotell". Det vore som om jag sa, VPS hade jag inte övervägt alls...
Men naturligvis inser jag att jag kunde ha utryckt mig bättre i vissa delar, men ber om överseende för det som du uppfattar som pajkastning. Vi får helt enkelt ta oss i kragen och koncentrera diskussionen på det viktiga och intressanta.
Citat:
Det tror jag i princip alla webbhotell har erfarenhet av, då det är så traditionella webbhotell fungerar. "Cloud hosting konton" är fortfarande ingenting gemene man känner till eller förstår sig på, och kan knappast tolkas som ett webbhotell.
|
Du menar m.a.o. att jag inte driver ett Webbhotell, vad driver jag då?
Citat:
Och jag rekommenderar att trådskaparen ser på andra alternativ än vanliga webbhotell, så han smidigare kan uppgradera efter behov. Och ja, ett av dessa andra alternativ innebär bland annat en VPS, men utesluter inte "cloud hosting konto".
|
Ja det tycker jag var bra och ärligt sagt av dig, och jag uppskattar att du har sträckt dig till att formulera att du inte
utesluter ett "cloud hosting konto", eftersom du tidigare i tråde skrev "Webbhotell hade jag nog inte övervägt överhuvudtaget..." och då inbegriper jag att ett "klustrat webbhotell", "cloud hosting" eller vad man nu ska kalla det också är ett Webbhotell.