FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Kan säga direkt att Binero hjälpte mig med samma problem tidigare. Så dom är ett alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Skulle rekommendera Dreamhost, den tjänsten är helt gratis där (var det i alla fall innan). Fungerar bra i övrigt också, mycket sympatiskt webbhotell.
Avråder starkt från GoDaddy. Dels för att de som sagt har en avsiktligt mycket förvillande sajt där de hela tiden försöker tänja på avtal och sälja på en massa skit, sen kan du inte flytta domänerna från deras anonymiseringstjänst (som kostar) till någon annan registrar utan att ditt namn röjs! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Kan man anonymisera sina egna .com-domäner med Binero själv eller måste man maila deras support och hålla på?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Kan inte komma ihåg att det fanns en valmöjlighet vid beställning att välja till anonym Whois-information, med tanke på hur smidiga One är när något går utan för deras standards så skulle jag personligen aldrig lägga en domän där om jag vill dölja Whois-info ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
One kan dölja allt förutom namn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Kan också rekommendera Dreamhost vad gäller domänhantering. Dock ej webhotell då jag upplevde det som en aningens segt (ej servrar i Sverige).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Därför är det skönt att ha ett konto på eNom till exempel och hantera själv sina domäner, förnyelser och tillägg som anonymitetstjänster.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
http://www.whois.net/whois/draqir.se |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Länken ovan visar inte whois-info för .se korrekt, de verkar inte ha uppdaterat till de nya url:erna. Tror dock de flesta(?) gör en whois-sökning på en .se-domän hos iis.se. Där får man fram ett namn på den som står som ägare på domänen ovan, även om övriga uppgifter är dolda. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||