FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en wordpressblogg (egen installerad) hos Loopia som har otroligt seg respons tid. Jag har testat sidan och scripten osv. det verkar inte vara något fel där.
Är precis ny kund hos Loopia, är detta ett vanligt förekommande problem hos dem? Jag är i behov av ett väldigt snabbt webbhotell för att inte trötta ut besökarna. Gillar smidigheten med Loopia dock, men alla tips om bättre hotell eller kommentarer är välkomna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Eller är det just Loopia gentemot tidigare hotell du märker skillnad på? Jag gillar Google Webmasters nya tools där man kan se DNS-sökningar och dyl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag vet inte hur det är just med Wordpress på Loopia. Jag har varit Loopia-kund sedan 2003 och tycker att deras tjänst har blivit långsammare år för år. I början tyckte jag det var skitsnabbt, men nu märker jag ofta att det kan vara väldigt trögladdat... Det borde inte ha något med databaserna/databasservrarna eftersom det även påverkat de statiska sidorna.
Min gissning är att de inte ökat kapaciteten i takt med antalet kunder. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Måste tyvärr instämma. Sidor på Loopia tenderar för mig att bli sega med jämna mellanrum, även simpla html-sidor utan nämnvärd trafik av någon märklig anledning. De måste skärpa sig snart, annars kommer de sjunka som en sten.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-01-18 klockan 08:38 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Då kommer jag inte att rekommendera dem till mina kunder. Någon som har ett riktigt snabbt webbhotell? Priset är inte jätte viktigt, det ska fungera!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Det går alltid bra med PM om ni inte vill posta tips i tråden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har några olika konton hos olika webbhotell. Jag upplever att Binero är snabbare än både Loopia och Surftown. Jag har läst att andra upplever samma sak.
Det är svårt att rekommendra några hotell, det finns ett par hundra svenska webbhotell. EPS Domains tycker jag har bra service och tillgänglighet men har högre priser. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jasså? Jag har haft både surftown, one och binero men det var något år sedan. Upplevde många kontrollpaneler svår manövrerade.
Det ska vara snabbt och ha en en bra, enkel kontrollpanel. Snabb support är inget minus heller såklart ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har valt att stanna hos Loopia nu!
Efter detta inlägg blev jag uppsökt av Loopia själva som har varit otroligt hjälpsamma och löst problemet jag hade. Det kallar jag riktigt bra service av ett såpass stort företag! |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|