FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Intel i440LX, är de någon Celeron/PII maskin som snurrar nu?
Kanske har något i labbet, men kan kolla i veckan om de finns. Typ hp vectra maskin med p3 eller p2, eller hp katmai, eller nått annat säkert. Du får påminna mig om detta i veckan vad jag skall leta lite efter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Citat:
- Minst 1 st 8 bitars ISA-bus - Ytterligare Några 16/32 bitars bussar - USB (spelar mindre roll vilken version) - DVD RW/R - BIOS måste klara USB och CD/DVD Det knixiga har varit att hitta en någorlunda modern burk (som klarar USB och DVD) samt 8 bitars ISA-bussen. Den burk jag har idag är en gammal Pentium Pro(r) med 192 MB RAM. Senast redigerad av Conny Westh den 2010-01-16 klockan 21:46 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med största sannolikhet fungerar det med en 16 bitars ISA-plats. Om man har otur kan dock kortet vara konstruerat så att det inte får plats rent fysiskt i en 16 bitarsplats. Det lär vara omöjligt att hitta något relativt modernt moderkort som har ISA med bara 8 bitar. Moderkorten på sidan som vco-systems postade har bara 16 bitars ISA-platser, men det borde som sagt gå bra.
16 bitars ISA är en förlängning av 8 bitars. Kontakten på ett 8 bitarskort är ca 2/3 av kontakten på ett 16 bitarskort. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Kortet är halvlängdskort så det borde få plats rent fysiskt. |
||