Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Rent 24, feedback/kritik

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-01, 23:48 #1
everydaymedia everydaymedia är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2009
Nykomling

Standard Rent 24, feedback/kritik

Hej!
Har gjort en sajt åt en städfirma, den är inte riktigt klar än, lite småfix som behöver göras men så gott som allt är på plats. Säg vad ni tycker!
Hemsidan hittar ni här

/ted
everydaymedia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 00:08 #2
Cykelpedals avatar
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2007
Cykelpedal Cykelpedal är inte uppkopplad
Medlem
Cykelpedals avatar

Reg.datum: Nov 2007
Är det något samarbete med Nyheter24, eller varför känner jag igen "24" från den sajten?
Cykelpedal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 00:21 #3
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpedal Visa inlägg
Är det något samarbete med Nyheter24, eller varför känner jag igen "24" från den sajten?
Inget samarbete, kunden ville ha loggan så, trots att jag sade att det mer eller mindre va en ripp-off. Ska ta upp det igen för det vore trist om man hamnar i nån tvist om upphovsrätt...
Oläst 2010-01-02, 10:48 #4
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: May 2006

Sidan ger väldigt knapphändig information om vad man kan förvänta sig av bolaget, vad som är deras unika poäng, hur de jobbar, vilka som jobbar där.
Den enda ingången är en anonym intresseanmälan.
Jag vill inte handla städtjänster av detta bolag om de inte bjuder på sig själva. Informationen finns där men ska fram på första sidan.
Navigeringsmässigt är det inte bra med två menyer uppe och till vänster. Rörigt och svårt att hitta. Gör en dropdown i toppmenyn istället.
Bort med de inköpta byråbilderna och in med porträtt på Alisa och Anders Blom istället, det är ju de personerna som ska svara för företaget och det är lika bra att presentera dem med en gång.

Sen är det lite övermaga att presentera en Sverigekarta och bara ha verksamhet i Uppsala och Täby, ser lite tomt ut.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 11:24 #5
ices avatar
ice ice är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2007
ice ice är inte uppkopplad
Medlem
ices avatar

Reg.datum: Sep 2007
Jag håller med ovanstående talare fullständigt, förutom att jag gillar menyn. Förstår inte hur den skulle vara rörig faktiskt.

Rent generellt skulle jag inte handla av det här bolaget just på grund av att deras presentation blir fel om den är så pass anonym som den faktist är. Lite mer personligt skulle visa att det faktiskt finns ett unikt bolag bakom sidan.
ice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 11:41 #6

Som jag upplever rörigheten är det när man inte kan gå från vilken sida som helst till vilken annan sida som helst med ett klick, utan man måste mellanlanda med ett klick i övermenyn och sen klicka i vänstermenyn.
Du uppstår frågan, "jag skulle titta på den här andra sidan, men vilket val i den övre menyn måste jag göra för kunna välja den sida som jag ville gå till i vänstermenyn"
Den frågan ska inte någon besökare behöva ställa sig.
Generellt sett alltså, det kan finnas behov av tunnlar och liknande där man stegvis matar in data som sen ger nya valmöjligheter, men det är det inte frågan om här.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 12:09 #7
Nykomling

Nykomling

Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Som jag upplever rörigheten är det när man inte kan gå från vilken sida som helst till vilken annan sida som helst med ett klick, utan man måste mellanlanda med ett klick i övermenyn och sen klicka i vänstermenyn.
Du uppstår frågan, "jag skulle titta på den här andra sidan, men vilket val i den övre menyn måste jag göra för kunna välja den sida som jag ville gå till i vänstermenyn"
Den frågan ska inte någon besökare behöva ställa sig.
Generellt sett alltså, det kan finnas behov av tunnlar och liknande där man stegvis matar in data som sen ger nya valmöjligheter, men det är det inte frågan om här.
Hm, jag tror du har rätt!
Dock ville kunden ha en liten undermeny på vänstersida så jag gjorde så, men ska fråga vad han skulle tycka om att ha en dropdownmeny istället.
Oläst 2010-01-02, 15:00 #8
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Althalos Althalos är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Jag tycker sidan överlag är jättesnygg. Det som Magnus_A sade stämmer, men jag vet inte om det är så särskilt viktigt. Tycker dock att topmenyn kan förbättras rent grafiskt. Gör den lite snyggare och fixa en hover-effekt...
Althalos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 16:23 #9
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpedal Visa inlägg
Nu är det ju inte så att Nyheter24 har ensamrätt på att använda "24" och jag har svårt att tro att det skulle kunna bli ett case av det, även om den är väldigt lik så är den knappast unik. Skriva 24 kursivt och lägga en röd bakgrund på det kan ju vilken 14-åring som helst göra. Dock skulle jag kanske bytt färg på den till BLÅ om man nu vill vara något unik..
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-02, 17:49 #10
mephisto73s avatar
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jan 2008
mephisto73 mephisto73 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mephisto73s avatar

Reg.datum: Jan 2008
De där generiska bilderna på framsidan skriker "mall 1 a" och inger inte mig något förtroende. det blir opersonligt, ointressant och trist. In med bilder på ägarna/personalen, alt. bilder som man inte sett 10000 gånger runt om på nätet.

Annars inget större fel på sidan, men varför tassavtryck i bakgrunden?
mephisto73 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017