Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

vem åker dit?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-30, 22:21 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av youheardit Visa inlägg
Tackar alla för alla era svar! tror jag fått svaret iaf, och för er som tror eller undrar så är detta bara en random fråga, ABSOLUT INGET jag kommer ge mig in på. har redan varit inne på den linjen tyvärr tidigare.

Har inget olagligt planerat. kanske läsa första posten?

Visst, jag driver nyhetsarkiv.se och har kollat upp på alla som levererar sin RSS om deras rättigheter och regler och ingen har något stort krav mer än att man ska förtydliggöra källan. Och där lite ifrån frågan kommit, där det är att jag driver servern och min partner har domänen. men som sagt, vi har inte bekräftat det helt om det är olagligt med advokat eller någon juridisk person. men så vitt jag vet så är inget annat på hemsidan mer än artiklarna i tveksamheter.

Tack!
Du och din kompanjon bör skriva ett avtal som reglerar ert enkla bolags rättigheter och skyldigheter gentemot varandra.

Det är skakigt att inte ha avtal i affärsrelationer.

Helst bör ni registrera ett gemensamt ägt bolag som ett kommanditbolag eller handelsbolag där bolaget i sig äger alla rättigheter i bolaget. Ger det bra lönsamhet och ni har likviditeten så bör ni regga ett Aktiebolag.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017