Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


DHL till privatkund. Fungerar det bra?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-26, 10:57 #1
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Utkörning till privatpersoner är alltid svajigt eftersom de rackarna inte är hemma när bilen behagar komma. Chaufförerna har också svårt att hitta till adresser de inte är vana vid.
Servicepoint fungerar dock alldeles utmärkt vad jag kan förstå av mina kunder.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-26, 20:38 #2
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus_A Visa inlägg
Utkörning till privatpersoner är alltid svajigt eftersom de rackarna inte är hemma när bilen behagar komma. Chaufförerna har också svårt att hitta till adresser de inte är vana vid.
Problemet ligger i att det är utkörning till kunder i Sverige. Svenska fraktbolag borde slå upp ordet 'service' i en ordbok.
Att sen Schenker och DHL får hantera internationella paket i Sverige är en fullständig gåta.

Jag skickade i början av December som vanligt mitt julklappspaket hem till släktingarna i Sverige. I år skickade jag det som 'Express' för att vara säker på att det skulle komma fram i god tid före jul eftersom det alltid har varit strul föregående år.

Skickade paketet den 10;e december. 8 timmar efter att jag skickade det så var paketet på en flight från Chicago till Stockholm. Paketet anlände alltså på Arlanda tidig morgon den 11:e dec.
Och här tar allt stopp som vanligt. Ingen möjlighet att spåra paketet, för att streckkodsscanners för paketspårning verkar inte vara uppfunna i Sverige än.

Hur som helst, idag är det den 26:e december och inget paket har anlänt till släktingarna. Serviceandan hos fraktbolagen i sverige är i särklass den sämsta jag sett utan konkurrens.

Jag skickade ut en hel del paket till Irak, Vietnam, Sydkorea m.fl. i mitten på december och de har alla levererats i god till före jul. Dessutom spårbara.

Så, att skylla på att folk inte är hemma eller att chaufförerna har svårt att hitta är nog en av de sämre förklaringarna eftersom det är exakt det som är deras jobb. ATT LEVERERA PAKET TILL RÄTT ADRESS. Klarar de inte det ska de bort från marknaden. Nobody will miss them....
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017