Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne
På framsidan står det "Det finns nu 442 fantastiska artiklar i vår databas från 3302 författare". Hur går det ihop? Hur stor andel av de 14.000 artiklar som väntar på granskning är spam och skräp och hur många av dem är vettiga?
|
Det kanske ser lite konstigt ut att det är så få artiklar i relation till hur många författare det är om man tittar på framsidan. Men de siffrorna räknas ut automatiskt och jag har inte ens tänkt på dem. Men det verkar som att alla som registrerat sig på sajten och aktiverat sitt konto räknas som författare oavsett om de har skickat in någon artikel eller ej.
Hur stor andel av de ej godkända artiklarna som är spam kan jag inte svara på med 100% säkerhet men jag har i kväll gått igenom listan med alla artiklar och tittat på inledningstexten för dem alla. Då kunde jag konstatera att från oktober 2009 så har det börjat komma in en hel del skräpartiklar. Jag har raderat alla jag kunde se (jag kan ju ha missat några för det var en lååång lista att titta igenom) och nu är det plötsligt "bara" 11400 artiklar kvar att granska. Men jag tror att de flesta av dem är bra artiklar med vettigt innehåll. Men notera att de allra flesta är på engelska. Från början godkände jag endast svenska artiklar och även efter att jag började ta in engelska artiklar så har de svenska prioriterats. Så av dem nu 456 godkända artiklarna så är det bara 44 som är på engelska men av de ogranskade artiklarna är förmodligen minst 99% på engelska.