FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Är det smartare att generera en komplett PDF med en gång än att lagra data och generera vid behov?
Är lite osäker på skrivrättigheterna i den mappen jag vill använda. Är rädd för att den kan variera mellan installationer. Därav vill jag lagra i DB. Dock överväger jag fil-alternativet... Funderar som sagt nu på att generera PDF direkt, och skippa HTML (alternativt generera HTML från "rådata"). Känns det bättre? INFO: Har tre tabeller: pos_receipts - lagrar alla kvitton med betalsätt, belopp mm. pos_receipts_data - lagrar alla artiklar på resp. kvitto pos_reports - lagrar alla genererade rapporter, just nu med ett blob-fält men som förmodligen (enligt ovan) kommer bytas till ett filnamn-fält. När rapporten skapas hämtas data från pos_receipts och pos_receipts_data, sammanställs och behandlas för att skapa innehåll till rapporten. Sedan flyttas informationen till en _history-tabell och ursprungstabellen rensas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Som användare vill jag gärna ha ett HTML-alternativ så man slipper öppna PDF-läsare. PDF är bra för att kunna arkivera och skriva ut t.ex. fakturor, men jag tycker fortfarande att det är bra att kunna se en HTML-version av fakturan när man är inloggad hos leverantören. Är det någon vits att mellanlagra rådata om allt ändå finns i pos_receipts + pos_receipts_data? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|