FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
*Programmet fungerade inte efter installationen!, eller rättare sagt tjänsten kopplar ifrån efter 3 sek *Du måste ha UPnP aktiverat, vilket är idiotiskt ur säkerhetssynpunkt, ett exempel http://www.kb.cert.org/vuls/id/347812, finns dussintals andra UPnP problem *Klientprogramvaran installerades som en autostartande service, hmm jag vill inte ha några fler autostartande program, speciellt inte såna som inte är säkra *Administratörsrättigheter krävs på datorn *Mus-styrningen fungerar inte inne i programmet När jag testade Voddler var jag inloggad som Administratör på en Win XP SP3 dator, hade aktiverat UPnP i min router + stängt av antivirus och brandväggsprogramvaran, dvs. precis det som dom rekommenderar på Voddlers hemsida, ändå fungerade det inte. Herregud, hade jag lagt ner 100 mille (tror att det är det beloppet som investerats) på ett projekt, så hade jag skämts om det hade fungerat lika dåligt som Voddler. Senast redigerad av SimonP den 2009-12-04 klockan 22:22 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Detta sker alltså hela tiden så länge man inte stänger av VoddlerNet. Något att tänka på om man sitter och surfar med mobilt bredband. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Citat:
Visst man kan lägga ett program i Autostart-katalogen, men är det verkligen rätt? Voddler är fortf. beta. Beta enligt mig är en tjänst som är till för utvärdering, man skall inte förvänta sig 100% funktionalitet, man skall inte förvänta sig att allting fungerar som det kommer att fungera i framtiden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Från Voddler sidan: "It automatically starts running when your computer is on. This is especially important when travelling with your computer. Voddler uses a lot of bandwidth and might leave you with an unwanted bill from your travels." Dock är det inte kostnader jag tänker på i första hand, utan de säkerhetsrisker som "Svensson"-kunden kommer att utsättas för. Kombinationen av UPnP och ett autostartande P2P tjänst låter inte bra i mina öron, men som sagt framtiden får visa hur detta avlöper. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag gillar att det bara är reklam i början av en film. Kvalitén är bra Men utbudet på filmer är ju katastrof??
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
Har kört Windows 7 x64 ett tag nu med Voddler, har inte haft några problem alls. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|