FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Du kan inte jämföra olika analysverktyg med varandra. Däremot kan du med samma analysverktyg jämföra olika sajter. Olika verktyg hanterar olika frågor olika och den gemensamma nämnaren med det är att de inte kommer berätta för dig hur de tänker.
Kanske Analytics inkluderar tredjepart företag i sökningar från google? här menas till exmeple eniro med flera. Samma med unika besökare. när är en besökare unik eller återkommande?? *** du får ju tänka på att analytics, google webmaster tool med mera, knappast gör anspråk på att vara objektiva! om jag inte missminner mig, redovisas sökresultat från google, i analytic även med trafik från tredjepart, medan i det andra verktyget kanske som separata söktjänster, vilket det i teorin är... Då kan samma webbplats få 80% söktrafik från Google i Analytics, medan annat verktyg säger andra, betydligt lägre siffror från Google, men som samtidigt presenterar Eniro med flera separat. *** Godtycklig rättvisa!? Ja!! :-) Därför kan du inte jämföra verktyg med varandra. men olika sajter kan du jämföra i samma verktyg. du ska ta resultatet från alla goggle -relaterade tjänster med en STOR skopa salt!! Dom gör inte anspråk på att vara objektiva. Tvärt om. Google är ett affärsdrivande företag som presenterar resultat för dig som ligger i deras intresse. Absolut inte i ditt intresse. Dom skiter i dig! gäller även webmaster tool, med inlänkar med mera. goggle väljer visa det dom vill du ska se. Inte det du vill se... *** Effektiv SEO fungerar utan verktyg från Google. Kan vara bra att känna till... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
Nä visst MrBob, man kan inte jämföra resultat mellan olika analysverktyg. Jag ville belysa svårigheten med att hitta en grund för hur man ska prioritera olika SEO-åtgärder, verktygen kan peka i olika riktningar.
Som liten tycker jag mig dock se att det kan vara värt pengarna att annonsera i AdWords på mina största konkurrenters domännamn. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|