FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Det gäller några mindre sajter med onlinebokning av aktiviteter typ events. URL:erna är nog Ok, vi använder rewriting för att anpassa dem för sökord. De flesta besök kommer via Googlesökningar (tror vi), sökordsanalys är en aktivitet som konkurrerar om tiden. Men vi borde känna målgrupperna bättre, tack för tipset.
Vi har interna länkar men kan det bli för mycket? Är det OK att lägga ett antal i slutet på varje sida? Vi ha nosat på sociala medier (blogg och Facebook) men är tveksamma med tanke på all tid vi lagt där. Twitter tar kanske mindre tid och verkar rätt när det gäller events? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej Rond.
Här kommer lite input, om det är nytt för dig vet jag inte, men jag ger det iaf ett försök: Tror ni? Hört talas om Google Analytics? ![]() Interna länkar: Nja, tror inte att det "kan" bli för mycket där men någon får gärna rätta mig om jag har fel. Klart man inte ska länka så mycket att det ser löjligt ut för det mänskliga ögat, jag tror att lagom är bäst med vad jag har hört ska Google inte ha några restriktioner när det gäller antalet interna länkar. Det är absolut ok att lägga ett gäng länkar till viktiga sidor i slutet på varje sida. Eller högst upp, beroende på hur det ser ut och vad som blir snyggast. Sociala medier är toppen för att marknadsföra sin sajt och ska absolut inte underskattas - men de bör inte kopplas ihop med sökmotoroptimering eftersom länkar från såväl Facebook som Twitter är "nofollow"-märkta. Länkar från bloggar har dock effekt i form av länkkraft som hjälper dina placeringar så ska du satsa på sociala medier, välj en blogg tycker jag. Se till att alla länkar har bra ankartexter - det viktigaste ordet först i ankartexten. Använd också "title" i länkarna till sajten och de interna länkarna så får du in lite extra nyckelord. Och så reggar du förstås dina sajter i några bra länkkataloger. ![]() Du kanske redan visste det mesta av det jag skrev nu, det vet ju inte jag. ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|