Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur gör ni vid reklamationer?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-29, 00:41 #1
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Är det en vara som är trasig enligt garantin så ska den lagas eller ersättas utan att kunden ska behöva betala för extra frakt i någon riktning. Bäst där är väl att företaget sänder ut en förbetald retursedel som man klistrar på försändelsen. Skulle det sedan vara så att garantin inte godkänns så kan man debitera för returfrakten. Alternativ två är att kunden får betala returfrakten och sedan får de pengarna åter när garantiärendet är godkänt.

Är det en retur pga öppet köp (ångerrätt) så får kunden stå för returfrakten samt att man bara får värdet av själva varan återbetalad. Inte eventuella portokostnader, expeditionsavgifter eller andra betalningskostnader.

Har man köpt fler saker och pga av det fått paketet fraktfritt eftersom man kanske kommer över butikens gräns för fraktfrihet och sedan returnerar delar av beställningen så att man kommer under gränsen så kan det vara OK att i efterhand debitera fraktkostnaden.
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017