FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kod:
line-height: xx; font-size: xx; ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Jag har 4 ikoner och en sökruta som jag vill ha horisontellt. Till det har jag gjort en ul, li. Jag testade lösningen med div o input, problemet blev att den bytte rad. Så jag testade att göra en lösning med DIV LI - display inline och då hamnade den rätt. Men nu blev bakgrundsbilden ungefär 13px hög bara. <li> <div class="searchframe"> <input name="search" type="text" value="Search city here"> </div> </li> .searchframe { background: transparent url('../images/search.png') no-repeat; width: 304px; height: 51px; vertical-align: top; padding: 0px; margin: 0px; } .searchframe input { vertical-align: top; margin: 0px 0px 0px 0xp; background: transparent; height: 41px; line-height: 41px; border: 0px hidden transparent; width: 304px; color: #FFF; font-size: 25px; font-weight: bold; font-family: Helvetica, Helvetica-Narrow, Tahoma, sans-serif; } Plz, ha lite överseende med att jag är grön på det här, så om det är en massa kod som är onödig, så bli inte upprörda ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Kod:
<li> <input class="searchframe" name="search" type="text" value="Search city here"> </li> Kod:
input.searchframe { width: 304px; height: 41px; line-height: 41px; background: transparent url('../images/search.png') no-repeat; margin: 0; border: 0px; color: #FFF; font-size: 25px; font-weight: bold; font-family: Helvetica, Helvetica-Narrow, Tahoma, sans-serif; } ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() En fråga angående transparent, hoppar inte den över alla lager ända ner till botten? Anledningen är för att testade flytta lite hit å dit å märkte att det var grått i botten, vilket är min bottenfärg för hela html/body. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|