FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nyligen tagit över tradgardsblogg . se och letar nu efter ett nytt ställe att lägga den på, som det ser ut nu så tar sidan 18gig och har en transfer på 33gig ca i månaden.
Vi kommer byta blogg system snart och jag vill då även byta plats och ha ett svenskt alternativ. Jag är ingen server nöd och skulle verkligen vilja ha ett lätt alternativ typ webhotell med cpanel men har inte hittat något. Kollade in http://www.serverconnect.se/unmetered.htm Någon som har erfarenhet av dom ? Kan man lita på att det är fri bandbredds förbrukning ? Det går attt välja till kontrollpanel virtualmin, någon som har erfarenhet av det ? Mvh // Isak Senast redigerad av isakonline den 2009-11-26 klockan 22:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Skulle inte rekommendera serverconnect av den lilla erfarenhet jag har.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Du får gärna utveckla
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick testa ett års gratis webbhotell, vilket inte helt fel. Utan det var när prövotiden gick ut så stängde de bara ner mina sidor utan att informera mig. När jag frågade om man skulle fått något mail angående om man skulle stanna kvar så fick jag svaret att det skulle man ha fått, vilket jag inte hade fått. Nu några veckor senare så väntar jag fortfarande på databasen som de lovade att skicka till mig.
Så jag skulle aldrig lita på ett sådant webbhotell. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är det hela siten (kod + bilder mm) som tar 18GB ? eller är det inkl. loggar mm?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Mitt råd är att inte lägga en svensk blogg i USA, jag vet inte vad andra tycker, men jag märker att det ofta känns slött mot USA. Välj istället ett webbhotell i Sverige med fri bandbredd.
Senast redigerad av Danielos den 2009-11-27 klockan 09:42 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag anvander mig av serverconnect och maste saga att jag ar jatte nojd. Dock har jag inte stott pa problem som kravt support och kan inte uttala mig om supporten. Det finns telefonsupport som det gar att ringa till. Hastigheten ar bra och sidan kanns rapp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
Fast har man mycket bilder och så vill man inte ha i USA tanke på latency, trafiken var ju inte så stor men lagringen var rätt mycket. Lite väl mycket för shared hosting. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |