Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få tag på domänägare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-25, 07:35 #1
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Även om jag själv tycker PUL är en ganska korkad lag så är det en väsentlig skillnad där då inkomstuppgifter av naturliga skäl är offentliga uppgifter.

Jag anser dock att antingen registrarer eller IIS bör göras skyldiga att vidarebefordra kontakt till domäninnehavaren såvida denne inte motsatt sig detta (då bör givetvis den som gör en förfrågan också meddelas). Just nu fungerar inte detta på ett särskilt bra sätt, snarare uselt.
Here we go again...
Vadå göras skyldiga? För att tartareandesire och daniel234 tycker att nån domän är bra och vill ha kontakt innan nån annan hinner snappa dem?

För den som undgått så har .SE (IIS) bytt affärsmodell i Mars 2009, efter det så har .SE avtal med registrarer. Registrarer har sedan avtal med slutkunder. I de fall .SE Registry (domänregistret) får denna typ av förfrågningar, så hänvisar vi till respektive registrar (registrar hittar man snabbt vid en namnslagning på iis.se).

Det var därför jag skrev tidigare i denna tråd
Citat:
Respektive registrar avgör helt själva om och hur de förmedlar meddelanden till innehavare - detta är alltså frivilligt från registrarens sida.
För .SE´s kundtjänst, så kan de förmedla till registranter under sedirekt.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017