För några dagar sedan så surfade jag runt på Comhems hemsida och för skojs skull så tänkte jag kolla vad mitt bredband kostade och till min förvåning så hade priset gått ner en hundring. Vad bra tänkte jag men varför betalar jag det gamla priset för? Läs nedan från min konversation med Comhem..
Citat:
Din fråga:
Hejsan,
Jag har idag ert bredband Large 24 och betalar 399:- i månaden men på eran hemsida så står det ord. pris 299:-/mån - då är min fråga: betalar jag för mycket nu?
|
Citat:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Ni betalar detta för att det var förra årets pris, har nu ändrat så att ni istället betalar 299kr/mån.
|
Citat:
Uppföljningsfråga angående: Beställa tjänst
Hej och tack för svaret, Men nu blir jag fundersam - borde inte detta ske automatiskt? Om jag inte hade påpeka detta så skulle jag säkert betala det gamla priset fortfarande. Borde inte jag få kompensation för alla månader jag har betalat för mycket?
|
Citat:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi som bolag har inte rätt att ändra ditt avtal utan att du begärt det eller får brev om det. Det är på kundens ansvar att kolla efter prisförändringar och utföra ändringar i dess abonnemangm vi ger därför ingen återbetalning.
|
Vet inte om det är jag som är en sur snubbe men dom kunde iallafall skicka hem ett brev om prisförändringen. Nu har jag antagligen betalat det gamla priset i flera månader och dom kunde inte ens ge mig 1 månad som plåster (som jag egentligen redan har betalat för).
Plus mitt i allt så tog det 48 timmar innan jag ens fick svar mellan konversationerna..
Mitt förtroende för Comhem är = 0..