FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Audacity? Och lite ändringar i volymhanteraren, bara ändra inspelningsenhet till ljudingång.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Vad ska jag välja? Host: MME eller Windows direct sound Playback: Realtek HD Adio output eller Microsoft Sound Mapper - Output Inspelning: Realtek HD Adio input eller Microsoft Sound Mapper - input Vad exakt mer behöver jag ändra? Ingen höjdare på ljud som du kanske förstår! Tack. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Till höger i Audacity ska det finnas en dropdown-meny där det bland annat står "Microphone", välj "What U hear" eller liknande. Det bör fungera, men det kan även bero på ditt ljudkort - två av mina tre datorer har inte möjlighet att spela in ljud som
datorn spelar upp. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Denna information på deras hjälpsida,
"If this doesn't work on your computer, you can instead use a cable to connect your computer's “Line Out” (speaker) port to its “Line In” port, and use Audacity to record from Line In. " Kopplade bara en kabel från högtalarna till mic in på ljudkortet. Och valde "Mic Volume" i drop-down menyn. Programet verkar vara bra. Tack för hjälpen! ToBad. Senast redigerad av ToBad den 2009-11-19 klockan 21:57 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|