FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag är inte förvånad.
Schenker måste ju va världens sämsta transportföretag av internationella försändelser och med världens sämsta paket-spårning. Jag har blivit av med stora (värdefulla )paket vi två tillfällen från USA till Sverige och varje gång jag ringde till dem så sa de att 'vi vet inte' vart ditt paket är....fy f*n vilket värdelöst företag. Efter det har jag skickat massor med paket till Sverige med FedEx/Posten. Kommer alltid fram efter 4-5 dgr. utan problem. Senast redigerad av WebboT den 2009-11-12 klockan 19:07 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I torsdags sa den att ARRIVED TO TERMINAL i Danmark
I fredags eftermiddag (då den egentligen skulle varit levererad) sa den SHIPMENT ON HOLD - MANCO/INCOMPLETE (DELL) från Värnamo. Har fått förklarat att det oftast beror på att försändelsen består av flera paket, men att de inte kommit fram samtidigt. Tex att en skärm kommer fram dagen efter datorn, och då håller de leveransen tills båda paketen har kommit. Min försändelse består dock bara av 1 paket, och när jag pratade mer med Schenker påstod de att paketet öht inte kommit till Värnamo. Det var här det började osa riktigt mycket katt. Schenker har vid varje tillfälle jag pratat med den påstått att *de inte vet* vart mitt paket är! I tisdags uppdaterade de till DK - DELL RETURN CPH - SHIPMENT ON HOLD REQUEST - INCORRECT ADDRESS (.) Schenker påstod då att Dell begärt att paketet skulle gå tillbaks, något som Dell bestämt förnekar. Schenker kan dock fortfarande inte säga *var* datorn är. Om de ni skickar tillbaks den borde de ju veta vart den finns kan man tycka. En teori som kom från Dell är att jag bett att få datorn levererad till min arbetsplats, och att deras fraud-detection system skulle kunna kickat in. Schenker ska i så fall ringa och kontrollera att allting stämmer. Inget telefonsamtal eller någon form av kontakt från dem öht. Sent på tisdagen börjar Dell leta efter datorn. Har fått ett mail uppläsa (som ska vara skickat i tisdags/onsdags när Dells logistikmänniska uttryckligen frågar vart paketet är och att det omgående ska levereras och *inte* gå i retur. Schenker har inte svarat på detta, dock. Jag har beställt av Dell flera gånger och det har alltid fungerat. Tror det här är 5:e gången jag handlar av dem, och det är första gången som det strular. Trist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Idag bekräftades det att datorn kommit till Sverige. Nu får vi väl hoppas att den kommer till mig imorgon...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Haha, glöm inte att klaga hos Schenker och DELL och begära kompensation för all tid du har lagt ned på att eftersöka datorn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jo schenker är grymma.. tog dom 6 veckor att få hit min server från london..
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
![]() Datorn kom till Helsingborg idag. Den har alltså åkt förbi här till Värnamo och sen tillbaks igen. Men tror ni jag fick leverans idag? Nej, tidigast imorgon, kanske inte ens det. Så det var bara att åka upp och hämta den själv. Men nu är den äntligen här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|