FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Banned
|
Vad säger Track N Trace?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
I torsdags sa den att ARRIVED TO TERMINAL i Danmark
I fredags eftermiddag (då den egentligen skulle varit levererad) sa den SHIPMENT ON HOLD - MANCO/INCOMPLETE (DELL) från Värnamo. Har fått förklarat att det oftast beror på att försändelsen består av flera paket, men att de inte kommit fram samtidigt. Tex att en skärm kommer fram dagen efter datorn, och då håller de leveransen tills båda paketen har kommit. Min försändelse består dock bara av 1 paket, och när jag pratade mer med Schenker påstod de att paketet öht inte kommit till Värnamo. Det var här det började osa riktigt mycket katt. Schenker har vid varje tillfälle jag pratat med den påstått att *de inte vet* vart mitt paket är! I tisdags uppdaterade de till DK - DELL RETURN CPH - SHIPMENT ON HOLD REQUEST - INCORRECT ADDRESS (.) Schenker påstod då att Dell begärt att paketet skulle gå tillbaks, något som Dell bestämt förnekar. Schenker kan dock fortfarande inte säga *var* datorn är. Om de ni skickar tillbaks den borde de ju veta vart den finns kan man tycka. En teori som kom från Dell är att jag bett att få datorn levererad till min arbetsplats, och att deras fraud-detection system skulle kunna kickat in. Schenker ska i så fall ringa och kontrollera att allting stämmer. Inget telefonsamtal eller någon form av kontakt från dem öht. Sent på tisdagen börjar Dell leta efter datorn. Har fått ett mail uppläsa (som ska vara skickat i tisdags/onsdags när Dells logistikmänniska uttryckligen frågar vart paketet är och att det omgående ska levereras och *inte* gå i retur. Schenker har inte svarat på detta, dock. Jag har beställt av Dell flera gånger och det har alltid fungerat. Tror det här är 5:e gången jag handlar av dem, och det är första gången som det strular. Trist. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|