FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Håller fullkoligt med om att man måste vara tydlig redan från början om att man säljer en tjänst. Det finns ingen som helst anledning att försöka "lura" kunden för då blir det garanterat en tvist. Bättre då att kunde tackar nej om de inte har för avsikt att betala för tjänsten. Samma sak gäller då att kunden ska inte börja diskutera ett visst upplägg om de egentligen inte är intresserade. Summa summarum tydlighet från båda parter är betydligt bättre för alla. En grundläggande orsak till dessa problem är att man i skolan aldrig får lära sig vad ett avtal är och hur man ingår avtal eller vad avtal bör innehålla, hur viktigt det är att man verkligen håller ett avtal, vad konsekvenserna kan bli om man bryter ett ingånget avtal, hur man avslutar ett avtal på ett just sätt, hur man förhandlar m.m. Hela livet består av en massa avtalsskrivande hela tiden. Avtal om telefonabbonemang, Mobiltelefon, Bilköp, Åka kommunalt, Anställningsavtal, Hyreskontrakt, Köp av bostadsrätt, .... När många startar företag har de ingen aning om hur man skriver avtal, eller hur viktigt det är att skriva avtal, då bäddar det för konflikter.... Jag har gjort alla dessa misstag själv. Senast redigerad av Conny Westh den 2009-11-10 klockan 17:54 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|