FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för era svar!
Jag måste nog förtydliga en sak, det är alltså fråga om ETT stort företag och inte flera. Det är inte så troligt att det blir någon mer än denna branding. Dvs. det ska endast finnas två siter och vi behöver inget cms-liknande system. Vår lilla tjänst är endast en väldigt liten del av detta företags hela webbsida. MEN.. Det är fortfarande vår tjänst och det ska endast stå "Företaget i samarbete med xxxx". Så det är ingen hemlighet att det är vår tjänst de använder och inte företagets. Lite svårt att förklara utan att berätta allt, men det är för tidigt ännu ![]() Det där med att köra en subdomän och sedan länka till exakt samma filer kanske vore något istället för att ha två websites i IIS:en. Vilka css-filer, bilder, layout osv man använder avgörs ju ändå av t.ex. subdomänen. Detta måste ju vara en helt ok idé ? Det här med duplicate content är ju en superviktigt fråga. Om man kör som du föreslog BjörnJ, då försvinner väl all "SEO-kraft" som skapas utifrån subdomänen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Google upptäcker väldigt lätt duplicate content inom samma domän (antagligen även om det är olika subdomäner under samma domän). Vid duplicate content väljer Google ut vilken av sidorna som ska visas i SERPen. Med canonical-taggen kan man tala om vilken sida man själv föredrar ska visas. Canonical kan vara bra att använda även för att tala om huruvida man vill ha domänen med eller utan www (om båda fungerar) i SERPen. Jag antar att länkar till duplicate-sidan bidrar till huvudsidans PR (om man använder canonical), ungefär som om man skulle ha en 301 redirect. Någon annan kanske vet mer säkert? Senast redigerad av BjörnJ den 2009-11-04 klockan 14:36 Anledning: förtydligande |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|