FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Som många säker har märkt så har flera media inte varit nåbara på webben nu på morgonen. Enligt IDG så stod stora delar (läs hela) Basefarm still. Enligt Basefarm själva var problemet löst c:a 08:50 men fortfarande är de flesta tidningar inte nåbara.
Grattis, alla ägg i samma korg är aldrig bra. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
|
Jag kommer inte åt GP.se.. Men de ligger väl inte hos Basefarm?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
En av basefarms kunder ska visst utsatts för attack, vilket dragit ner hela basefarm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
GP.se ligger hos basefarm väl?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Enligt IDG.se så ligger GP hos basefarm.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Nu väntar man nästan på att Patrikweb skall gnälla över deras infrastruktur...
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Jepp, de fick en DDoS-attack mot sig.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Citat:
"Och det var inga små mängder som slog mot Adeprimos system. Varje sekund skickades 400 000 anrop. Den normala nivån ligger på 800 anrop per sekund." Enligt en annan så var det 400Mbit istället dom menade. I vilket fall så är det extremt löjligt liten DDoS attack, som sänkte så mycket hos dom. Även om det var 400Kpps eller 400Mbit så är det inget alls, kollade igenom mina grafer så har jag haft över 4 st DDoS som varit över den mängden utan det ens tappat några paket. Det endast senaste månaden, per år vill jag inte ens räkna. Och det är endast DDoS för folks jävla IRC bråk som dom dragit på sig hos mig. Så ja det är extremt jävla värdelöst och grovt vårdlöst att så viktiga siter dör pga så lite och så många. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Med 400 000 anrop i sekunden fick jag uppfattningen att man syftade på antalet requests till proxyfrontarna.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Jag brukar i regel inte få DDoS på under 400Kpps, dom brukar ligga på runt 1Mpps+ (Miljoner paket per sekund). |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|