FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu har det hänt igen. Den eviga följetongen Folkia och deras låga betalningsmoral. De liksom systerföretaget Kredit 365 har inte betalt Zanox på flera månader vilket självklart drabbar oss affiliates. Ingen publisher har fått betalt för Folkia-leads via Zanox sedan i juni.
Enligt initierade källor kommer Zanox att försöka inleda en dialog med Folkia i morgon (27/10) om hur skulden ska regleras. Zanox kastade ut Folkia och Kredit 365 ur nätverket för en dryg månad sedan. Det är bara att önska Zanox lycka eftersom de har att göra med samvetslösa gangsters som blåser både kunder och leverantörer som en del av sin affärsidé. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, vi vill bemöta detta då det inte är så att Folkia och Kredit365 vägrar betala oss. Vårt samarbete är avslutat sen en tid tillbaks och vi går nu igenom så att alla avslutsfakturor skickats och mottagits av kund. I vilket fall så kommer saken att redas ut då som sagt Folkia/Kredit365 aldrig motsatt sig att betala och det har vi heller aldrig sagt.
Med Vänliga Hälsningar Tomas Bäckman Executive Sales Director Scandinavia [email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Zanox lär väl göra en Tradedoubler, och ge er affiliates 50% av intäkterna...
Men min kommentar till er affiliates är: Har man så dålig moral att man annonserar för smslån får man skylla sig själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Jonas, jag hoppas inte att du annonserar för telefoni-bolag.
Alla telefonibolag ger ut fastpris abonnemang till personer som har många skulder och betalningsanmärkningar registrerade. Och majoriteten av alla betalningsanmärkningar i Sverige är just telefoni. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
bra där - 1-0 till wojt !!!!!!! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och majoriteten av anmärkningarna må vara telefoni, men hur många är smslån? Skulle tro att den siffran är snäppet under din antydan. Dessutom sysslar inte telefonbolagen med skyhöga räntor/avgifter som smslån företagen gör. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Kan inte annat än hålla med Jonas i det här fallet.
Hur som helst, det är kanske lite onödigt att kalla företaget för "samvetslösa gangsters som blåser både kunder och leverantörer som en del av sin affärsidé" utan att ens ha tagit reda på hur det ligger till med det hela? Hade du ens bemödat dig med att kontakta Zanox innan du skrev det här inlägget?
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Hårda ord men väl valda. Folkia och Kredit 365 har strulat med betalningarna i många nätverk och de underkänner gärna många affärer i efterhand. Efter en månad eller så. Jag har Noll förtroende för sms-långivarna i allmänhet och för de nämnda två i synnerhet. Som gammal journalist har jag alltid dokument som stödjer mina påståenden (och nej, de tänker jag inte publicera här), i det här fallet att Folkia och Kredit 365 inte betalat sina fakturor till Zanox sedan försommaren. Detta bekräftas indirekt av Zanox ovan men de vill tona ner konflikten lite, vilket ju är naturligt inför en förhandling. Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2009-10-28 klockan 00:33 Anledning: Ett ord hade fallit bort |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tomas, Zanox samarbete med Folkia och Kredit 365 avslutades den 21 september. Affiliates har inte fått betalt för avslut som är gjorda i juni och senare. Alltså affärer som ni skulle ha fakturerat i juli och betalat ut till publishers i augusti. Antingen har det aktuella företaget inte betalat sina fakturor sedan i juni eller så har Zanox inte skickat ut några sedan dess. Vi skriver snart november! Ett av de två påståendena är sant. Vilket? Om det första påståendet stämmer så är det liktydigt med att Folkia och Kredit 365 VÄGRAT betala sina fakturor (utan förbehåll). Om det andra påståendet stämmer innebär det att ni på Zanox struntat i att fakturera nämnda företag i tre månader, vilket skulle vara höjden av arrogans mot era affiliates. Då du dementerat det första påståendet betyder det att arrogans-alternativet återstår. Vill du bekräfta det? Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2009-10-28 klockan 00:35 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej, igen så förtydligar jag att publishers kommer få betalt och att vi löser situationen. För att saker och ting ska vara korrekt så vill jag även säga att vi har inte kastat ut Folkia/Kredit365, det var de som valde att avsluta samarbetet med oss och inget annat.
Med Vänliga Hälsningar Tomas Bäckman Executive Sales Director Scandinavia [email protected] __________________ http://blog.zanox.com/en/nordic/ zanox - we create partners Tel: +46 (0)8 441 52 40 mailto:[email protected] http://www.zanox.se Aktuella program: Haléns, La Redoute, NetOnNet , TravelPartner mfl Senaste internationella program: http://www.zanox.com/program_news |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|