FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
själv har jag gått ifrån mer än 700,000kr till en handfull av tusenlappar genom att prata med skattmasen. Enorm känsla att få brev om sånt när det ordnar sig :P så mitt råd är att se vad du kan göra åt din skatteskuld och varför du har den vet vi ju inte så det kan vara svårt att säga mer exakt vad som kan göras åt det. men gör iallafall upp någon form av plan för att betala skatteskulden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, verkligen humoristiskt förslag:
Kaitalbehov för investering: 25 000 SEK. Dan (Investerare): insats 12 500 SEK, andel 50% Johan H (Investerare), insats 12 500 SEK, andel 50% Sweden-mm (grundare och idégivare), insats 1000 timmars jobb: Andel 0% Jag skulle vilja veta vilken motivation som Sweden-mm skulle ha att driva ett sånt projekt, självförverkligande? Senast redigerad av Conny Westh den 2009-10-16 klockan 21:15 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
|
För varje företag som lyckas bra så ökar Bruttonationalprodukten och vinsterna i företagen ökar, mer lön utbetalas, detta leder till ökade avsättningar till pensionsfonderna och då ökar även saldot på mitt pensionskonto genom arvsvinster och högre avkastning på pensionsfondens investeringar om de sker i aktier. I princip alla tjänar på att företagen går bra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
|
|||
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Medlem
|
Icehole: Det är helt rätt. Självklart ska du shoppa loss o shopen
![]() Jag har nu kommit en bra bit på vägen. Har ett designförslag klart som en wn:are har gjort (dock inte 100%klart) och några bra partners. Har nu bestämt mig att ta in 40k från en investerare istället. Det är vad jag räknar med att det krävs för att göra detta riktigt riktigt bra. Dan: Man kan ha två butiker inom detta område ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
|
Det är tyvärr svårt att få en investerare när man inte kan sköta sin egen ekonomi. Hamnar man i skatteskuldeträsket, kan det vara riktigt svårt att komma därifrån. Men du gör rätt att du inte ger dig, fortsätt med eget istället för ge upp. Kör själv i mindre skala till en början och öka sakta istället för att ta in någon nu. Gör det sedan när du har bra vinst så får du mycket bättre betalt.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hade inte nischen varit så tråkig så...
![]() Börja smått och lagerför inte allt så tror jag säkert du kommer igång. Du kan även ha saker "i lager" men beställa dem on demand. Kräver mer jobb men fungerar helt klart även om du förlänger leveranstiderna. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|