Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Ja och nej, det beror på t,ex, om de hade tagit dig i förvar/gripit dig osv. Det är ingen lätt fråga att svara på för det är för det första bara din sida av händelsen som anges och dessutom extremt sparsamt med vem de eftersökte (t.ex. våldsam människa, bär vapen etc.), för vad och vad som sades ordagrant. Det där med "förnedra mig" har jag tyvärr hört alldeles för mycket för att ens orka bry mig. Det är väldigt populärt, särskilt bland nysvenskar, att ta till ord som respekt, förnedra, rasist osv. utan att det har egentlig grund fast hade jag känt dig så hade jag kunnat värdera uttrycket - nu kan jag inte det.
|
Håller med dig till viss del men det bör noteras att det finns faktiskt en hel del rötägg inom polisen som beter sig illa inte enbart mot invandrare. Det är än värre inom väktaryrket där många som inte klarar av eller orkar genomgå polisutbildningen huserar. Jag har hört mycket rasistiska uttalanden från sådana människor... Det är ytterligare ett steg värre när man kommer till sydligare breddgrader. Inom de branscher där man verkligen arbetar med människor så borde det bli betydligt enklare att avskeda anställda så att man kan lätt kan rensa ut personer som inte hör hemma där.
Om du har hela händelseförloppet inspelat med vettiga bilder / vettigt ljud och det framgår att du verkligen blev illa behandlad så tycker jag du bör gå till tidningar och / eller TV med det hela så det hela får lite uppmärksamhet.