FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Låt oss veta hur det går!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
|
|||
Medlem
|
När man kommer på en idé så gör man redan en affärsplan, måhända en lightversion, i huvudet. Det som är bra med att få den på pränt är att det blir mer strukturerat och du får tänka genom från A till Ö. Du kommer lättare kunna se vad som är din succéfaktor och var riskerna ligger.
Det finns klara fördelar med att sätta sig några kvällar och försöka sammanställa det man har i sitt huvud till ett dokument. Sen tycker jag inte det behöver gå till överdrift utan anpassa den efter den verksamheten man ska bedriva. Är det pantsätta hus och sälja frugan, ja då kanske den bör vara rätt genomtänkt. Är det ett hobbyprojekt eller en bisyssla så kan man lägga nivån därefter. Inte kör jag formel 1-bilen på folkracebanan (hur bra nu det skull gå) utan man anpassar sig till sin verklighet. Hur som, lycka till Geeko! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har märkt att affärsplan alltid är bra att skriva även om det blir en light version så här i början. Otroligt bra att ha för att veta eventuella risker, konkurrenter, ekonomisk lönsamhet etc.
Fortfarande inte lyckats spika fast ett samarbete. Det som krävs är i huvudsak en online word processor (som Google doc) fast med extra/skräddarsydda finesser. Ni som har erfarenhet av just den typen av programmering, ta gärna kontakt om ni vill göra något stort och unikt (Konceptet är unikt fortfarande även om det involverar verktyg som redan finns som Google doc). Tjänsten kan lanseras mot Norden/amerikanska marknaden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag skulle rekommendera dig att ta kontakt med ALMI, de hjälper dig gratis med din affärsidé, marknadsundersökning, eventuell investering, kontaker m.m.
Att leta efter samarbetspartner och någon att ta del av din "unika idé" på en slumpmässig internetforum är inget jag skulle rekommendera. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|