Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

söker en bra e-handel fast helst gratis.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-30, 09:12 #1
Kabelkultur Gotlands avatar
Kabelkultur Gotland Kabelkultur Gotland är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Nov 2005
Kabelkultur Gotland Kabelkultur Gotland är inte uppkopplad
Nykomling
Kabelkultur Gotlands avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag tycker att OsCommerce i nuvarande version har passerat bäst-föredatum för länge sen. Magento är vrålkompetent men samtidigt en megadrake som dels måste optimeras en del för att rulla snabbt, och som man måste lägga mycket tid på att lära sig hur det funkar.
PrestaShop rullar vansinnigt snabbt och har snygga templates, men svenska betallösningar finns det väl inte alltför många av än så länge.

Sen är det faktiskt så att man måste värdera sin tid, och är man rudis på e-butiker så måste man lägga MYCKET tid för att få allt som man vill om man väljer en helt gratis lösning.

Det närmaste "gratis" man kan komma är nog en billig hyrlösning, och i svea finns ju hyrlösningar för OsCommerce, PrestaShop, Magento och en triljon andra kompetenta varianter, med färdiga betallösningar och hyfsad grundlayout. På så sätt kan man komma ut live väldigt snabbt.

Men har man "råd" att investera en massa tid innan man ska ha ut sina prylar tycker jag kanske ändå att man tjänar på att plocka en "gratisbutik" och lära sig allting utan och innan. Då slipper man en massa frågetecken och överraskningar när man väl går live, plus att man har lärt sig en massa som är bra att kunna i den dagliga driften.
Kabelkultur Gotland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017