FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
hejsan,
jag skulle ha eran råd om en gratis webbutik... har googlat lite och får massor med olika alternativ.. ni kanske har tidigare erfarenhet om dessa osv och kan därmed tipsa. helst ska det vara en sida som erbjuder tjänsten gratis... dsv inte som "Oscommerce" ![]() i värsta fall kan jag även tänka mig en färdig lösning med så ska det vara klassiskt asp. krav: - betallösning (visa, master card, mfl) - på svenska Senast redigerad av nabil_akhlaque den 2009-09-22 klockan 22:48 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Gratis är inte alltid bra men Magento är kompetent (på pappret).
Betallösning ingår inte alltid i alla system utan är något man kan få bygga en koppling till själv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Själv kör jag med PrestaShop och är väldigt nöjd än så länge.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Och jag säger oscommerce.
Finns nästan alla tillägg man kan önska sig, samt att den är väldigt testad och använd i många år. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Kör en hyrlösning.
Kommer kosta dig betydligt mindre i tid än att sitta och hemmahacka OSC eller Magento. Inget är gratis, men ibland är priset tid, inte pengar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör osC men håller på att gå över till Magento på en shop. Så det kan jag tipsa om, men har man ingen koll så är nog osC lättare att komma in i än Magento men svårare att få till när man väl vill ha de som man önskar. Man får mer från början med Magento än osC. Jag bloggar faktiskt om min övergång från osC till Magento...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Mina erfarenheter av OsC är att det är väldigt omständigt att få att fungera och se ut som man vill ha det. Men en bra färdig lösning gratis blir nog svårt. Vem skulle betala för allting då?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Att få det bra men gratis går ju med de Open Sourcelösningar som finns. Men kollar man på tiden man måste lägga så blir det ju inte gratis om man värderar sin tid!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tycker att OsCommerce i nuvarande version har passerat bäst-föredatum för länge sen. Magento är vrålkompetent men samtidigt en megadrake som dels måste optimeras en del för att rulla snabbt, och som man måste lägga mycket tid på att lära sig hur det funkar.
PrestaShop rullar vansinnigt snabbt och har snygga templates, men svenska betallösningar finns det väl inte alltför många av än så länge. Sen är det faktiskt så att man måste värdera sin tid, och är man rudis på e-butiker så måste man lägga MYCKET tid för att få allt som man vill om man väljer en helt gratis lösning. Det närmaste "gratis" man kan komma är nog en billig hyrlösning, och i svea finns ju hyrlösningar för OsCommerce, PrestaShop, Magento och en triljon andra kompetenta varianter, med färdiga betallösningar och hyfsad grundlayout. På så sätt kan man komma ut live väldigt snabbt. Men har man "råd" att investera en massa tid innan man ska ha ut sina prylar tycker jag kanske ändå att man tjänar på att plocka en "gratisbutik" och lära sig allting utan och innan. Då slipper man en massa frågetecken och överraskningar när man väl går live, plus att man har lärt sig en massa som är bra att kunna i den dagliga driften. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|