Citat:
Ursprungligen postat av Jonas
Du skjuter ju verkligen dig i foten med detta svaret.
Det är inte dina åsikter, men genom att säga "gör som du vill, och håll tummarna", så påtalar du att bara för att jag inte har loggan i övre vänstra hörnet så är min sajt inte användarvänlig och användarna kommer fly sidan innan dom ens besökt den.
|
Nu var det ju inte menat att du skulle se det i svart eller vitt. Bara för att loggan ligger till höger så blir naturligtvis inte resten av sajten dålig på användarvänlighet. Att besökarna skulle fly sajten, hur lyckades du utläsa nåt sånt av det jag sa?
Det jag menade var att om du inte gjort ett A/B split test, så vet du ju inte om det har en negativ effekt att lägga loggan till höger vs. vänster, eller hur?
För övrigt håller jag med Ciffan om att det är ungfär likadant i verkliga livet.
Säg att du bestämmer dig för att flytta kallvattensröret över till det röda vredet på blandaren i badrummet och varmvattensröret över till det blå. Uppskattat av gäster tror du?
Ville också säga att mina egna sidor inte på lång väg är så användarvänliga som de borde va. Diskutera det kan man ju göra ändå.