Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vista = ooooerhört segt, vad är problemet?!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-24, 14:23 #21
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Jag känner igen problemet just med uppdateringar, precis som jag skrev förut. Nu minns jag inte om det var XP eller Vista, men när jag skulle göra uppdateringarna, det var då jag med fastnade i 1 av 3. Jag gjorde om allt från början men då gjorde jag bara enstaka uppdateringar, och då fungerade allt efteråt. Nu är jag inte helt säker, men det kan säkert bli fel om en uppdatering kräver omstart, och en flera andra uppdateringar görs utan att man gjort omstart först. (snurrigt)
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-24, 14:44 #22
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Xamda Visa inlägg
Dum fråga kanske, men tyckte inte det hängde riktigt ihop, hur menar du att de på Microsoft beskär din valfrihet? De tvingar väl inte dig till någonting? Du har själv valt XP, MikaelS valde Vista Business och jag har själv valt Vista Ultimate till min maskin.

För att köra IIS etc. skulle jag valt att installera en serverversion, kanske som en virtuell maskin, men det borde rimligen fungera fint i Vista Business.

Personligen har jag aldrig haft problem med Vista. Det är avsevärt mer stabilt än alla XP-installationer jag någonsin haft (och ja, det är en flock). Det är inte långsamt. Jag kör på en mijö snarlik den MikaelS beställt, men med endast 4 Gb ram och 32-bitars OS.

Det gnälls en väldig massa på Vista, men hittills har jag aldrig sett någon visa på att det är Vista som är problemet och inte oförstånd hos den som konfigurerar/installerar... (Inget illa menat med det MikaelS, det kan ju vara massa annat skit med ditt system...)
Håller väl med dig rent generellt men jag tror inte alltid man har valet vad gäller operativsystem när man köper en burk? Åtminstone har det inte alltid varit så.

Jag har personligen aldrig haft problem med mitt XP =)
Oläst 2009-09-24, 14:52 #23
MikaelSs avatar
MikaelS MikaelS är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2007
Nykomling
MikaelSs avatar

Har läst en del nu, och det verkar vara många med Vista som har fått detta fenomen på sista tiden. Prövade därför på min "gamla" Vista att lägga till Spindelharpan, och det blir precis samma på den - tar extrem lång tid och processorn går upp.

Om ni har en någorlunda uppdaterad Vista får ni gärna pröva att lägga till t.ex. Spindelharpan och se om det är "som vanligt" för er...

Det som händer annars är att datorn väntar några minuter pga. att TrustedInstaller håller på med något, kolla processerna och "Loggboken/System" under tiden, där kommer det att raddas upp en massa "Servicing" - saker som inte har något med Spindelharpan att göra.
MikaelS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-24, 14:55 #24
MikaelSs avatar
Nykomling

Nykomling
MikaelSs avatar

Lite OT, men jag sökte på TrustedInstaller på Google före lunch och fick med den här tråden i resultatet..! Tråden skapades sent igårkväll, det är rätt snabbt jobbat av Google =)
Oläst 2009-09-24, 21:23 #25
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Citat:
Ursprungligen postat av MikaelS Visa inlägg
Lite OT, men jag sökte på TrustedInstaller på Google före lunch och fick med den här tråden i resultatet..! Tråden skapades sent igårkväll, det är rätt snabbt jobbat av Google =)
Detta är välkänt på WN, det är därför man skall välja sina ord noga och vara försiktig med att skriva skit om företag. Kanske inte är så kul att WN rankar Top3 på ens företag med ett negativt inlägg.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-28, 09:18 #26
MikaelSs avatar
Nykomling

Nykomling
MikaelSs avatar

Standard Progress

Jag installerade om datorn och tog sen 2-3 uppdateringar i taget, och det fungerar bättre nu.
Svara

Taggar
värdelöst, windows vista

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017