FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
hej!
Jag undrar om det är någon här som har prövat eller tror att det är möjligt att få en mindre kod programmerad på kort tid på rent a coder eller någon liknande sida. Vilken sida kan man få något snabbt programmerat till ett billigt pris? Skulle jag t.ex kunna få något programmerat till dagen efter man lade ut det? Eller vilken är minsta tiden de tar på sig tror ni? Finns det någon som är villig att programmera något snabbt där? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
www.guru.com är nog bäst skulle jag tro, från egen erfarenhet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tror det är svårt att få gjort ett snabbjobb, dels för att det tar tid att lämna anbud, det tar tid att få bolla några frågor med de olika anbudslämnarna. Och dels för att när man väl beslutat sig behövs någon dag för test innan du accepterar den slutgiltiga versionen och betalar och får levererat.
Det är klart en fördel om du får tag i någon som sitter i samma tidszon (har inte lyckats med det själv). Min erfarenhet är att man hittar någon vettig i usa, australien eller indien. Då tar allt mycket längre tid med tanke på att man inte är verksam inom samma tider. Tror en mer realistisk tidsplan är minimum tre-fyra dagar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Klart du kan få det levererat dagen efter. Krävs dock att du redan har pengar på ditt RAC-konto, att du hittar en bra/snabb utvecklare samt att du har en relativt lätt uppgift till den personen
![]() Som najk säger är det fint med folk från din egen tidzon, eller iaf angränsande. Sist jobbade jag med några killar från London, det var väldigt smidigt. Kan även rekommendera rumänien, bulgarien etc. Indier, thailändare och egypter har jag haft lite problem med. De har svårt att förstå vad du vill ha och de bjuder på alla jobb som läggs upp på RAC, även om de kan utföra jobbet eller inte. Lycka till! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
getafreelancer.com finns också.
Kört 2 grejer där och de har välla funkat. Men ofta så är de törstiga och vill ha massa jobb efter :P |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan, som redan nämnts, vara svårt i början men när du lärt "känna" några duktiga kodare så kan du ju alltid kontakta dem direkt och på så sätt snabba upp processen.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Varför inte lägga en tråd här på WN?
Lär finnas en hel hög bra programmerare här.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Visst, det finns en del bra programmerare här. Men han söker efter någon billig och priserna per timme där är på u-lands nivå, koden som man får brukar ju vara därefter även från de med bra betyg (inte direkt enterprise, men å andra sidan så kan de flesta webbyråer inte heller leverera enterprise standard).
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
|
Finns väl en hel del bokföringsmässiga fördelar att hålla
sig inom landet. Sen har det ju nämnts att tidzoner är ett problem och att koden kan följa priset. Sen kanske en "u-landsprogrammerare" vet om att han är extremt billig och kanske tar längre tid på sig? Lite som redovisningskonsulter där de dyra ofta är snabba vilket gör att de kostar lika mycket som en billig, och med förhoppningsvis färre fel. Men jag har inte anlitat någon utländsk programmerare hittils så jag har säkert fel. Och som i alla branscher finns det såklart rötägg och undantag, oavsett land. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|