Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Om att arbeta med hemsidor på Bali

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-11-29, 03:33 #11
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Hej,

Det kan vara värt att påpeka att jag inte kommer att stanna här för evigt utan tidsplanen är 6 månader. Detta för att bygga upp hemsidor som jag sen kan ha vid sidan om när jag kommer hem.

En lägenhet här kostar runt 2 000 kr / mån för hygglig svensk standard...tror jag. Jag har själv inte hyrt, bara frågat mig runt. Internet kan kosta runt 600 kr / mån för "svensk hastighet".

Även på de billigaste hotellen är standarden helt ok, men jag har å andra sidan ganska låga krav. Hade en råtta på väggen på ett av guest housen jag bodde på. Det var iofs lite av ett utomhusdass (se bilderna på bloggen) och en liten tusenfoting. På ett annat hade jag kattungar på taket som var lite störande. Detta vara alltså det absolut billigaste man kan hitta i Kuta (20 kr / natt). Annars är det mest störande myggor och tuppar.

Jag tror i allmänhet inte att det är värt att jobba mot den balinesiska marknaden även om den är eftersatt. Jag kommer eventuellt göra lite mot kompisar här, men i såna fall mot utbyte av surflektioner eller gratis lunch. Anledningen till att jag flyttade tilll Bali är ju lite för att dra nytta av valutaskillnaderna...även om den förbannade dollarn går ner hela tiden...
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-29, 07:15 #12
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Feb 2004
Du har inte upplevt det lite irriterande att man konstant får en förfrågan om man ska ha "transport", "girls" "massage" "pineapple" "ajskreem" "tatoo" "rrrrolex" osv?

Låg på Kuta Beach när 2 engelsmän hade 12 st försäljare flockandes runt dom. Det började med 4 kärringar som skulle massera trots att dom inte hade pengar på sig, sen kom ena efter den andre försäljaren. (Ja engelsmännen var ju kritvita, så det var väl inte så konstigt egentligen)

Ett tips om du inte redan har gjort det är att köpa en flaska myggsprej, spreja hela rummet under sängen, garderob, och sen ta en promenad på 15-30 min, när du kommer tillbaka är hela golvet prickigt
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-11-29, 07:28 #13
clirres avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Anonymous: Det är ruggigt irriterande och den största anledningen till att jag flyttade från Kuta till Sanur. Det blir dock bättre om man svarar något på indonesiska men absolut ett irritationsmoment.

Sanur är väldigt lugnt när det kommer till det. Framförallt om man bor här en lite längre tid, jag har hälsat på alla 10 försäljare här och de vet att jag är här ett tag och är inte på mig längre.

Myggorna här är av version 2.0. De hörs inte och samma mygga sticker flera gånger. Jag har en geckoödla i mitt rum nu och har inte sett en mygga sen dess.

Geckoödlor kanske borde sorteras in bland djur som smyger in i rummet men de är så coola att det inte räknas tycker jag. Dessutom äter de insekter vilket är mycket sympatiskt.

Jag skulle nog inte säga att Bali är en paradisö som någon uttryckte det. Det är en fin ö men lite Mallorca över det. Åtminstone här i södra delen. Man måste ju dock ha en del turism närvarande för att hitta bra internet. Ön är dessutom ganska säker, känner mig aldrig otrygg. I stort sett är det en väldigt bra ö att göra (mina) hemsidor ifrån tycker jag.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017