FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Tack alla för intressanta åsikter från alla håll och kanter! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är väl den ISP / leverantör som har dom SMTP som används som ska ansvara för dom.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Citat:
Rent samhällsekonomiskt så förmodar jag att en individ som skickar spam till 100 000 svenska företag kostar mycket mer än att hantera en idiot som går och slår ner någon på stan. Kännbara böter och en ordentlig lagstiftning inom området vore en bra början. Varför ska det vara ok att skicka spam till en företagsadress? Citat:
Citat:
One.com har en liknande inställning. Här om dagen stängde de ner en sida efter en abuseanmälan från mig. Personligen abuseanmäler jag i princip all spam som är på svenska eller avser svenska webbplatser. Telenor lämnade dock ut information om min anmälan till kunden jag anmält (meddelandet skickades från deras nät), vilket känns lite underligt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Börjar man med att tighta till marknadsföringslagen och utöka sektionen om oönskad reklam så har man kommit långt. Proppen till det nya lagförslaget är intressant (och omfattande) men i senaste versionen har man strukit en hel del, vilket är synd. Trist när man måste titta i en två versioner gammal proposition för att få underlaget till varför lagförslaget ser ut som det gör.
Att skrika att det är kriminellt leder ingen vart innan lagen är applicerbar. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|