FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Domänförsäljningar har ju fått en del plats i pressen senaste åren och det lockar såklart många lyckosökare att köpa på sig en massa mer eller mindre värdelösa domäner som de hoppas kunna sälja... oftast utan framgång såklart.
Domänhandeln är inte alls död men jag misstänker att många affärer genomförs väldigt diskret. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det roliga är ju att det är en domänhandlare själv som skrev första inlägget =)
Det som driver fram den typen av domänhandel som många här inte är så förtjusta i är att många som vill ta efter lyckosamma koncept tror att det är en bra idé att göra en ren kopia (aldrig bättre men inte sällan sämre än originalet) och köpa en andra, tredje eller fjärde klassens "premiumdomän" av typen bilforum123.nu.
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Problemet som jag ser det är att det väldigt ofta inte blir ett avslut på en påbörjad affär för att säljaren får hybris och tror sig kunna få ut orimliga summor. Nästan alltid beror detta på att säljaren inte har en suck om vad som är ett rimligt pris för att han inte har fått den värderad och inte kan värdera den själv. Dessa förhandlingar börjar i 99% av fallen med att säljaren på en prisförfrågan svarar med något i stil med "ge mig ett bud", av erfarenhet brukar jag själv lägga ner förhandlingen här för jag vet var det kommer sluta och det är slöseri med tid att fortsätta. Ska man sälja en domän måste man bestämma sig innan vad man kan tänkas sälja för, annars kan det aldrig bli en seriös affär.
Har köpt ett flertal domäner bara senaste månaden på 4-5 siffriga belopp utan problem, säljaren har haft ett utgångspris och sen har det förhandlats fram ett slutpris. Det är inte helt ovanligt att lycksökare begär tusentals $$ för väldigt udda domäner och 1 år senare blir de lediga för att de inte förnyats ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|