WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Domännamn (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Kan man sälja domäner? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=25278)

Lumpy 2007-11-25 00:52

Domänhandlen är för överskattad. Ingen lyckas sälja sina domäner. Varje dag dyker nya guldsökare upp och ni misslyckas allihop. Är missdomain sveriges största "domänförsäljningssite"? Dem visar hur bra det går. 10 sålda domäner på 6 månader. Vad driver dem att fortsätta??

Dem enda som köper domäner är domänhandlare själva som ivrigt tror att domänerna ska stiga i värde. Hälften av alla bud hittat budgivarna på själva. Sista chansen att bjuda jag har 50 bud på www.blirikpådittdomännamn.com Högsta bud 5000 Euro. 40% direkt på mitt konto efter avslut.
Sista chansen. jag skickar med en cykel. Du får gratis medlemskap på tradera på köpet. Vid bud över 7500 Euro skickar jag med en kaffekokare. Känn er träffade. Säljare som köpare.

teddyjohan 2007-11-25 01:08

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med detta; domänmarknaden är väl mättad på alla TLD's i allmänhet och missdomain i synnerhet.

gsoc 2007-11-25 02:45

Vi har inte tillräckligt med utvecklare helt enkelt...

tartareandesire 2007-11-25 10:44

Jag förstår inte heller riktigt poängen med inlägget men garanterar att det finns en hel del som får sina domäner sålda. Har själv sålt en del domäner här på WN och även köpt ett par. Räknar väl inte mig själv som en domänhandlare dock. Även om jag har drygt 100-talet domäner så finns det seriösa utvecklingsplaner bakom nästan alla. De som jag inte bedömer som tillräckligt bärkraftiga säljer jag av.

Det är ju också en enorm skillnad mellan .se och .com t.ex. Missdomain inriktar sig mot en svensk marknad och har drivits av en seriös aktör som också är medlem här på WN men fokuserar på sina mer lönsamma sajter och därför är väl Missdomain mer eller mindre döende i nuläget.

ZN 2007-11-25 19:55

Se gärna info om MissDomain i denna tråden: http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...ST&f=16&t=25077

robertsson 2007-11-25 20:26

Visst går det sälja domäner.. Däremot är skitdomäner svårsålda... Tyvärr har iis 0 kr åäö kampanj gjort att marknaden med skit aldrig verkar ta slut.

tartareandesire 2007-11-25 20:32

Citat:

Originally posted by robertsson@Nov 25 2007, 21:26
Visst går det sälja domäner.. Däremot är skitdomäner svårsålda... Tyvärr har iis 0 kr åäö kampanj gjort att marknaden med skit aldrig verkar ta slut.

Den tar förhoppningsvis mer eller mindre slut vid årsskiftet =) Var det inte vid årsskiftet förra året som de körde? Eller minns jag fel?

klein 2007-11-25 22:00

Citat:

Originally posted by Lumpy@Nov 25 2007, 01:52
Domänhandlen är för överskattad. Ingen lyckas sälja sina domäner. Varje dag dyker nya guldsökare upp och ni misslyckas allihop. Är missdomain sveriges största "domänförsäljningssite"? Dem visar hur bra det går. 10 sålda domäner på 6 månader. Vad driver dem att fortsätta??

Dem enda som köper domäner är domänhandlare själva som ivrigt tror att domänerna ska stiga i värde. Hälften av alla bud hittat budgivarna på själva. Sista chansen att bjuda jag har 50 bud på www.blirikpådittdomännamn.com Högsta bud 5000 Euro. 40% direkt på mitt konto efter avslut.
Sista chansen. jag skickar med en cykel. Du får gratis medlemskap på tradera på köpet. Vid bud över 7500 Euro skickar jag med en kaffekokare. Känn er träffade. Säljare som köpare.

Det går väl och sälja bra domäner, problemet är att dom domäner som man ser här mest skräp.

Jag har sålt 2 st .se domäner för ca mellan 7000 - 10.000:- , och en .com domän för en bra slant. ( $ stog i 10:- då..) , så visst går det att sälja.

Men det är som du säger, ett jävla lyckosökeri och det flesta misslyckas.

tartareandesire 2007-11-25 22:32

Det ligger lite i det. De flesta som både säljer och köper domännamn gör det inte i utvecklingssyfte men det får man nog stå ut med. Personligen föredrar jag mer udda domännamn att branda och tror att det lönar sig i längden för de allra flesta som har en bra idé mer än vad generella ord skulle gjort. Tjänsten man erbjuder är alltid viktigare än domännamnet och har man generella ord kan man ganska lätt riskera att driva trafik till konkurrenter. Har nyregistrerat i stort sett alla mina egna domäner med undantag av en snappad för 500 spänn.

ztream 2007-11-26 00:44

Tycker varken det är svårt att sälja eller köpa.

Problemet är ju att folk som precis fått månadspeng registrerar 20 domäner och tror att de är domänhandlare. Klart de inte får sålt något.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson