Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Man borde mana upp till kamp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-24, 16:02 #11
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
christofer_a christofer_a är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2007
Fast binder man upp personalen med en massa extraarbete så ökar postens kostnader och för eller senare förstår dom väl att det finns en anledning till varför folk gör så...
christofer_a är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-24, 22:44 #12
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
buran buran är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2006
Tanken med en sånt här initiativ är naturligtvis inte att straffa personalen på posten utan mer att visa hur mycket jobb vi gör åt posten samtidigt som vi betalar för det.
Det leder in sin tur till en debatt bland personalen som förhoppningsvis sprider sig,till slut skulle det kunna bli en för posten ohållbar situation.

Jag lämnar in mina rek. och pf-brev färdigutskrivna,personalen väger och tar betalt.Jag betalar direkt,ser ingen vits med följesedlar och att betala mot faktura,finns inget att tjäna där varken i arbete eller pengar.
Jag är väldigt säker på att om jag hade gett mitt lokala postkontor ett ultimatum att jag ska ha 5kr rabatt per pacsoftlapp annars får ni fylla i manuellt så hade jag fått det.kvittona jag får är ändå inte specifiserade på vad jag betalar för förutom att det står PORTO.
En snubbe orkar inte ens väga försändelserna utan ger mig samma porto för alla,till min fördel.
Vet inte om det är för att lämnar in på ett mindre företagscenter som dom är mer slappa och flexibla.

Ett par glas rödvin till och jag har bestämt mig
buran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-24, 23:28 #13
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Sep 2003
Jag har en gång lämnat in 40-50 brev, porto betalt, men det var för få för att det skulle löna sig med faktura, så jag betalar kontant. Tjejen i kassan slår in antalet brev och jag får betala 1 kr/st. Det var lagom
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-24, 23:42 #14
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: May 2003
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar

Reg.datum: May 2003
1. Jag har aldrig försvarat Posten och jag kommer aldrig att göra det heller men jag ser absolut en fördel i att använda Pacsoft och det är servicen gentemot mina kunder.

Det normala flödet är (på Lastbryggan iaf) att när jag pacsoftat klart så exporterar jag kollinumren till min databas som skickar ut ett mejl till kunden där kollinumret står, kunden har alltså möjlighet att hämta sin försändelse en dag tidigare och behöver inte vänta på avin som ofta är försenad.

Jag sparar kollinumret på ordern och kunden kan logga in och se kollinummer som han/hon tappat bort avin.

Naturligtvis kan man sköta allt detta manuellt men tid är pengar och jag lägger hellre en krona på adresskortsatsen än att sitta och knappa in alla kollinummer manuellt i mitt system.

Nu är jag inte så insatt i hur Pacsoft Online fungerar eftersom jag kör deras programvara direkt i mina burkar, dessutom blir inte förbrukningsmaterialet så dyrt när jag har separata termoskrivare till etiketterna.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-24, 23:47 #15
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Mats: Helt klart, det underlättar, jag ser helt klart fördelar med att ha kollinummer tillgängligt redan dagen innan.

Posten behöver konkurrens helt klart, deras monopol ställning utnyttjar dom med sina priser.
Om någon kan erbjuda samma service och tjänster som posten och till ett mer fördelaktigt pris så tror jag att posten inom kort får sänka sina priser också.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-25, 10:18 #16
jompers avatar
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
jomper jomper är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
jompers avatar

Reg.datum: May 2004
Å andra sidan så finns det inget logistikföretag som fungerar så uruselt som Schenker när det ska levereras till privatpersoner. Jag har handlat av ett utländskt företag i flera år vars fraktleverantör har Schenker som svensk partner och jag kan räkna på ena handens fingrar hur många gånger det fungerat bra.

Antingen så skiter de i att avisera paketet så att man får leta reda på det själv när man tycker det borde dykt upp, eller så tar det ett dygn för paketet att nå sveriges gräns, sen tar det minst en vecka innan det når slutorten. Ofta hamnar det inte på närmaste utlämningsstället utan jag får gå över halva stan för att hämta det. Nä, det funkar skit. Posten är ett välsmort urverk i jämförelse med Schenker.
jomper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017