FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Det är egentligen helt sjukt att alla pacsoftkunder finner sig i att göra postens arbete och sen betala för det.Ingen rabatt fastän man får stå med arbete,bläck och papper själv.
Man borde göra en gemensam uppslutning bland webshopar,att kanske en vecka i månaden låta personalen på posten få knappa in all info för hand. Hur skulle det gå till? skriv ut pacsoftlappen som vanligt och bara klipp bort streckkoden innan man applicerar.Personalen blir tvungna att skriva in på nytt,all info finns på lapppen,bara att stå och vänta/rulla tummarna. En femma i rabatt per pacsoft lapp är inte för mycket begärt. Vet själv när printern paja och jag kom med 20-30 postförskottbrev per dag där avsändar adress,mottagaradress och betalinfo skulle knappas in på varje,då var det sura miner i kassan. en rikstäckande uppslutning på något sånt här hade knäat posten snabbt. Vad tycker ni?ska vi köra eller? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Och det som är ännu sjukare är att det faktiskt i många fall blir billigare att lämna in paketen och betala kontant. Då betalar du enbart efter faktisk vikt, och inte efter postens uppskattade vikter beräknade på paketets omkrets.
Nu beror det givetvis på vad det är man skickar, men i alla fall för mig visade det sig att i ca 9 fall av 10 fick jag betala mer som kreditkund... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Bästa förslaget jag har hört på länge iaf.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag körde pacsoft en vecka, sen gav jag upp.
Numera numreras paketen och en lista med motsvarande nummer skrivs ut, sen får damerna i kassan knappa för fulla muggar ![]() Det mesta jag skickar väger 5kg+ och stort till ytan så det lönar sig inte att köra pacsoft förrän man går på pallar vilket händer max 2ggr per månad. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om det blir billigare att köra brev + rek så tar du med alla paket, traskar till Posten och ber de anställda sitta och skriva i alla uppgifter åt dig.
Är det 50 paket blir de *jätteglada*. De får ju åtminståne lön och du slipper göra arbetet. Det är roligt att se den otåliga kön som bildas bakom dig. De anställda blir allt mer stressade, eller att skrivaren pajjar och de får skriva allt för hand. Postens priser är åt helvete. Sist jag fick ett erbjudande med "bättre" priser på postpaket med pacsoft frågade jag om det var ett skämt. Då gav de mig en krona extra i rabatt. Jag blev tårögd av glädje. De förväntar sig också att man skall sitta med deras otroligt dåliga program "elektroniska följesedlar" och knappa in allt så de anställda slipper. Då sparar du några kronor per brev, men du får sitta och väga, mäta, räkna och fjanta dig en timma extra som du hellre kan ge till de anställda på Posten. Kör du Pacsoft skall du också betala för alla följesedlar som kostar 1 kr ex moms styck. Bor du i Göteborg får du inte hämta följesedlar där de skickas ut, utan är tvungen att betala företagsfrakt om ~250 kr per försändelse inom samma stad. Du skall också sitta och mäta alla paket så du inte går 0,5 cm över 3 kg och får pröjsa för 5 kg volymvikt. Glöm heller inte väga dina brev så du inte går 1 gram över och hamnar på nästa nivå i prislistan. Allting blir dyrare av att köra med Pacsoft än att du går till Posten med dina rekommenderade brev. Vet många som lämnar in 80-100 brevpaket per vecka tack vare Postens strålande priser. Det är inte ledningen som blir drabbad, utan de stackars slavarna på postkontoret. Ah, det var skönt att skriva av sig. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Men vänta nu lite, Skall postens personal straffas för att ledningen har usla tjänster,
Dom som sätter priserna skiter nog i huruvida ni sätter en stackars kasörska i hårt arbete eller ej, När Shell höjer bensinpriserna så ger jag mig inte på personalen i kassan eller chaffören som kör tankbilarna... Tror ni attakerar problemet på fel ställe... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och varje gång får dom höra att jag tjänar ett par hundringar på att åka till dom istället, då brukar diskussionen avta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker iallafall att problemet bör uppmärksammas mera, idag rycker alla på axlarna och bara fortsätter använda posten.
Borde göra en kampanjsite mot posten och få så många som möjligt att inte skicka paket med posten en speciellt utsatt dag för att få uppmärksamhet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|