FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Vad tycker ni om detta spam som jag fått från en tidigare anställd på datainspektionen?
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Har du mailat datainspektionen och frågat?
Sen känns markandsföring på detta sätt lite tveksam, får jag säga...
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Oj. Det känns som om en viss Kristina Blomberg har tagit sig friheter som hon förmodligen inte har befogenheter att göra.
Förmodligen har hon gjort sitt utskick bakom ryggen på Datainspektionen. Jag kan inte tänka mig något annat, eftersom mailet är mycket opassande. Pinsamt för Datainspektionen att en sådan här sak inträffar. Maila dem och fråga. Skulle vara kul att veta varför du fått det här mailet och om det i så fall är med deras goda min. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Någon kommer få det hett om öronen
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fick svar från Datainspektionen
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vänta nu,
Kan alla som vill begära ut ett gäng epostadresser från datainspektionen som man kan maila med erbjudanden tills de tackar nej? Wohooo! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
|
Återigen, får man det i egenskap av företags- eller föreningsrepresentant eller liknande så är det tillåtet. SPAM gäller endast om det är riktat till privatpersoner.
Förtydligande: det är väl knappast någon av personuppgiftsombuden som är det i egenskap av privatperson. Vet inte om det ens är förenligt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Det låter som om man kan vara privatperson:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Du har ett uppdrag, det är inte för dig privat som du är ombud eller hur?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Syftar du på mig? Jag är inte personombud - men jag kan tänka mig att det finns många privatpersoner som driver sajter som hanterar personuppgifter, och därmed registrerar sig som ombud. Det finns säkerligen många här på WMN.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|