FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
jag har faktiskt fått min cykel stulen och hittade den en vecka senare.... jag hämtade mina regpapper på den och kollade med det instansade numret i ramen.. det stämde, alltså var det min cykel så jag lyfte upp åbäket gick hem och ställde den i garaget... nån som tycker att jag gjorde fel?? eftersom jag håller med Kristoffer om likheten och jag inte tycker jag gjorde fel så kan jag dra slutsatsen att Johan inte heller gjorde fel.... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
tänkte väl det..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
Om man har papprena med sig så är det väl bara att säga att man har parkerat den där?
Vem skulle polisen tro på, den som har papper eller den som inte har papper på cykeln? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
stämmer bra det kristoffer dem.. hade tjuven befunit sej där och en snut så hade han nog knappast sagt att han stal den och att jag hämtar tillbaka den det vore ju knäppt att erkänna en stöld...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Lagen är så klart inte utformad för att skydda tjuven, utan köparen som handlat i god tro. Du får alltså inte ta tillbaks din stulna cykel om du hittar den på stan. Sen att varje vettig människa förmodligen skulle göra det ändå är en helt annan sak. Dock skulle man under vissa omständigheter kunna bli fälld i domstol för stöld av sin egen cykel, ja. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|